главна¤ добавить реферат оценить

Ќайти: на:

—писок работ по политологии:

—качать реферат (13Kb)

 

†† Ќац≥ональний ”н≥верситет " иЇво-ћогил¤нська академ≥¤"††††† †††

 

–еферат

"ќ«Ќј »“јѕ–»Ќ÷»ѕ»

ѕ–ј¬ќ¬ќѓ ƒ≈–∆ј¬»"

 

ѕЋјЌ

 

1. ¬ступ.

2. ѕринципи правовоњ держави.

3. –озвиток пол≥тичноњ демократ≥њ.

4. √ромад¤нин правовоњ держави.

5. “еор≥¤ правовоњ держави у марксистськ≥й л≥тератур≥.

6. —утн≥сть правовоњ держави.

7. ќсновн≥ ознаки правовоњ держави.

8. ¬исновки.

††††††††††††††††††††††††††††††††††

††††††††††††††††† √ромад¤нське сусп≥льство не можна представити ¤к щось таке, що ≥снуЇта функц≥онуЇ незалежнов≥ддержави. —в≥тосприйн¤тт¤ та св≥дом≥стьгромад¤ну значн≥йм≥р≥ залежать в≥дњх в≥дносин здержавою, в≥д того, ¤кий вплив мають вони на розвитоꆆ своЇњ крањни.ѕод≥њ у наш≥й держав≥ св≥дчать,¤к складно формувати демократичне мисленн¤, св≥тобаченн¤, звикати до ≥ншоњ ≥деолог≥њ, сприймати пон¤тт¤, ¤к≥ мають в≥дношенн¤ до становленн¤ справжньоњ правовоњ держави, коли прот¤гом дес¤тир≥ч тотал≥тарний режимвикоренювавус≥зародки свободноњ думки.

“епер, в умовах становленн¤ правовоњ держави, важливо мати в≥рне у¤вленн¤ про те, що всеж-таки¤вл¤Ї собоюдемократичний лад. —аме тому, пам"¤таючи, що ≥стина даЇтьс¤ лише тому, хто здатен уважно розгл¤нути думки та твердженн¤досв≥дчених†† спец≥ал≥ст≥в, приступимо до вивченн¤ц≥Їњ проблеми.

 

 

†††††††††††††††††† ‘ормуванн¤ та розвитокгромад¤нського сусп≥льства та пол≥тичних≥нститут≥вв≥дбувалис¤ одночасно та у т≥сному зв"¤зку, при цьому в≥докремлюванн¤ тих чи ≥нших ≥нститут≥всупроводжувалос¤ розмежуванн¤мгромад¤нського сусп≥льства та пол≥тики ¤ксамост≥йних частин суп≥льства.

ѕро нерозривний зв"¤зокгромад¤нського сусп≥льства та правовоњ державиговорить≥снуванн¤р¤ду ≥нститут≥в, ¤к≥ можна в≥днести ¤к допол≥тичноњ сфери, так ≥ догромад¤нського сусп≥льства.

—истема цих орган≥в та ≥нст≥тут≥в, ¤к≥ гарантують й охорон¤ють нормальне функц≥онуванн¤ громад¤нського сусп≥льства, -це ≥ Ї правова держава. “ака держава грунтуЇтьс¤ на принципахверховенства права, дотриманн¤ закону, поважанн¤ особистост≥ й недоторканост≥ њњ прав, свобод та законних ≥нтерес≥в.÷е держава, в ¤к≥й пануЇ закон, Їдиний дл¤ влад ус≥х р≥вн≥в, парт≥йта громадських орган≥зац≥й, посадових ос≥б й окремихгромад¤н. ≤снуванн¤ людей у так≥й держав≥ грунтуЇтьс¤ не на прост≥й оп≥ц≥ з боку держави, а назахищеност≥ законом, колине держава нав"¤зуЇ громад¤нину права та обов"¤зки, а громад¤нин дотримуЇтьс¤ встановлених державою правил через те, що вони в≥дпов≥дають його особистим ≥нтересам.

††† ƒо недавнього часу вчен≥намагалис¤представити правову державу лише ¤к взаЇмод≥юправа ≥ держави. „ерез це правовою вважалас¤будь-¤ка держава, тому що не ≥снуЇдержави без права, без правовоњ системи ≥ нав≥тьт≥Їю чи ≥ншою м≥рою без самообмеженн¤ правом. Ќ≥чого не м≥н¤Ї в ц≥й ситуац≥њпроголошенн¤ основною ознакою правовоњдержавиверховенствазакону .“аке верховенство можливе ≥ в тотал≥тарн≥й держав≥. ¬ цьому випадку воно повернене проти народу, ¤кий перетворюЇтьс¤ в сукупн≥стьбезправних п≥дданих. ѕевною м≥рою демократ≥¤ залежить в≥д квал≥ф≥кац≥њ та компетентност≥ управл≥нц≥в. ƒ≥йсно наукове розум≥нн¤правовоњ держави було представлене марксизмом-лен≥н≥змом, ¤кий стверджував, що треба йти не в≥д закону ≥ нав≥ть не в≥д права взагал≥, а в≥д матер≥альних умов житт¤ сусп≥льства та його класовоњ структури.

як ≥сторичне ¤вище правова держава розвиваЇтьс¤ та зм≥нюЇтьс¤з розвитком сусп≥льства та зм≥н≥ соц≥ально-економ≥чноњ формац≥њ. ўе при первинно- общинному устроњ, де були в≥дсутн≥ми класи, ≥снуваласвоЇр≥днанепол≥тична демократ≥¤, тобто правова держава, щовт≥лювалас¤ уформах родового та плем≥нного самовр¤дуванн¤ ( з≥бранн¤ ус≥х дорослих член≥в роду або племен≥, ради найстар≥ших тощо).

« по¤воюеконом≥чноњ нер≥вност≥ , приватноњ власност≥ та експлуатац≥њ , тобто з по¤вою держави, виникла пол≥тична демократ≥¤. ѓњ розвитоку класовому сусп≥льств≥пов"¤зан здержавою ¤к ≥з заснуванн¤м пол≥тичноњ влади.ќтож, пол≥тична теор≥¤ правовоњ держави бере початок з античност≥. ƒавньогрецькийф≥лософ ѕлатон писав, що державн≥сть можлива там, де панують справедлив≥ закони, Ђде закон володар над правител¤ми, а вони його рабиї. ѕочинаючиз нового часу вона була суттЇво доповнена завд¤кибезпосередньому зверненнюдо ≥дењ прав людини. ≤сторична обмежен≥сть правовоњ держави не зменшуЇњњ прогресивного характеру дл¤ визначених умов. “аким чином, кап≥тал≥стична правова держава, що виникла ¤к пол≥тичне вираженн¤ економ≥чноњ системи кап≥тал≥зму, була прогресивним ¤вищем пор≥вн¤но з феодальним пол≥тичним устроЇм, оск≥льки вона створила б≥льш широк≥ можливост≥ дл¤ розвитку руху й орган≥зац≥њ експлуатованих клас≥в.

ѕередов≥ мислител≥ ≈похи ¬≥дродженн¤сформулювали принципрозпод≥луЇдиноњ всеохоплюючоњ державноњ влади на три види: законодавчу, виконавчу, судову.  ожна з них повинна бути, по-перше, в≥дносно самост≥йною, по- друге, вр≥вноважувати ≥нш≥. ѕринцип розпод≥лу владипослужив зад≥лом дл¤ теор≥њ правовоњ держави. “ак,  ант (а саме з його ≥м"¤м пов`¤зують цю теор≥ю) вважав, що держава забезпечуЇ торжество права, вимогам ¤кого сама п≥дпор¤дковуЇтьс¤. √ромад¤нський правовий статус, на думку  анта, грунтуЇтьс¤ на таких безумовних принципах: свобода кожного члена сусп≥льства ¤к людини; р≥вн≥сть його з кожним ≥ншим ¤к п≥дданого; самост≥йн≥сть кожного члена сусп≥льства ¤к громад¤нина.

«г≥дно з вченн¤м‘≥хте, м≥ждержавою та ≥ндив≥дом укладаЇтьс¤своЇр≥дний догов≥р, за ¤ким ≥ндив≥д погоджуЇтьс¤ на певне обмеженн¤своЇњ свободи ≥ зобов`¤зуЇтьс¤п≥дпор¤дкуватис¤загальним настановам держави, а держава в≥дпов≥дногарантуЇ безпеку ≥ндив≥дов≥ та його власност≥. ƒержава ¤к надсила, що переважаЇсилу кожного окремого ≥ндив≥да, може ≥ повинназд≥йснювати примусстосовно будь-¤кого члена сусп≥льства, ¤кщо в≥нпорушив уз¤т≥ на себе зобов`¤занн¤. јле, п≥дкреслював ‘≥хте, цей примус повинен бути правом≥рним, тобто влада повинна д≥¤ти лише в≥дпов≥дно до цив≥льних ≥ крим≥нальних закон≥в.

—учасною верс≥Їю ≥деолог≥њправовоњ держави Ї неол≥беральна концепц≥¤ пол≥тики, протиставленн¤ держави й сусп≥льства, розум≥нн¤ур¤ду ¤к надпарт≥йноњ, нейтральноњ регулюючоњ сили,спов≥дуванн¤ реагуючого стилю пол≥тики.

ѕроцес формуванн¤ правовоњ держави характер≥зуЇтьс¤ певною ознакою - рухом людства до свободи, усв≥домленим намаганн¤мобмежити державу, змусити њњ поважатизакони та захищати честь ≥ г≥дн≥сть людини ¤к найвищу ц≥нн≥сть. ” правов≥й держав≥ маЇ бути оф≥ц≥йно визнаним принципп≥длеглост≥ меншост≥ б≥льшост≥ а також р≥вноправ"¤ ус≥х громад¤н; пол≥тичн≥ права, ¤к≥ було вказано в законодавств≥.†† «агальнаƒекларац≥¤ прав людини 1948р. проголосила, що кожен громад¤нин повинен над≥л¤тис¤вс≥ма правами ≥ свободами. ѓхзд≥йсненн¤ обмежуЇтьс¤ т≥лькизаконом з метоюзабезпеченн¤ прав ≥ свобод ≥нших громад¤н.

ѕох≥дними в≥дголовних признак≥в правовоњ держав膆 Ї : виб≥рн≥сть головних орган≥в держави та посадових ос≥б, њхв≥дпов≥дальн≥сть перед виборц¤ми; п≥дконтрольн≥сть та в≥дпов≥дальн≥сть орган≥в ( та службовц≥в)держави, що формуютьс¤ шл¤хомназначенн¤ , перед виб≥рнини закладами; гласн≥сть у д≥¤льност≥ державитощо. –озр≥зн¤ютьс¤≥нститути представницькоњ (прийн¤тт¤ основних р≥шеньповноважними виб≥рними закладами) та безпосередньоњдемократ≥њ (прийн¤тт¤основних р≥шень безпосередньо громад¤нами, наприклад, шл¤хом референдуму).

ƒ≥знатис¤, ¤ким чиномлюдина стаЇ громад¤нином правовоњ держави, ¤кгромад¤нське сусп≥льство може вр≥вноважувати державну владу, що маЇ в своЇму розпор¤дженн≥ не т≥льки управл≥нський апарат, а й озброЇн≥ сили, на чому грунтуЇтьс¤ автоном≥¤ громад¤нського сусп≥льства ≥ автоном≥¤ людини- громад¤нинами можемо розгл¤даючи сферу в≥дносин власност≥

як ≥нститут, що ф≥ксуЇтьс¤ в численних структурах- системах соц≥альних груп, позиц≥й, статус≥в,ролей ≥владних утворень, власн≥сть Ї п≥двалиною громад¤нських в≥дносин. ¬ажливе значенн¤ маЇ створенн¤ умов дл¤ реальноњ економ≥чноњ свободи через розвиток р≥зноман≥тних форм власност≥, в тому числ≥ права людини на державну власн≥сть. ≤снуванн¤ приватноњ власност≥ на засоби виробництва не Ї перешкодою процесов≥ соц≥ал≥зац≥њ сусп≥льства, а навпаки, спри¤Ї йому.

ѕриватна форма орган≥зац≥њ виробництва може поЇднуватис¤ з соц≥ально ефективним перерозпод≥лом створених благ (наприклад, через систему оподаткуван¤) , за рахунок чого дос¤гаЇтьс¤ висока ¤к≥сть соц≥альнихгарант≥й≥ р≥вень житт¤ вс≥х член≥в сусп≥льства.

"ЌемаЇ п≥дстав пов"¤зувати в≥дносини експлуатац≥њ вин¤тково з приватною власн≥стю. ¬ умовах державного монопол≥зму в економ≥ц≥, що супроводжуЇтьс¤нерозвинен≥стю демократичних ≥нститут≥в, держава може в≥д≥гравати роль сукупного експлуататора - г≥ршого, н≥ж кап≥тал≥ст. Ќав≥ть в умовах трудовоњ приватноњ власност≥, за ¤ких суб"Їкт прац≥ ≥ суб"Їкт власност≥здеб≥льшого зб≥гаютьс¤, труд≥вник - власник може бутиоб"Їктом експлуатац≥њ через сферу об≥гу"(—емк≥н ќ.≤.-285 стор.).

¬≥дносини експлуатац≥њ можлив≥ при будь-¤к≥й форм≥ власност≥, ј намаганн¤ пов"¤зати феномен присвоЇнн¤ чужоњ прац≥ лише з приватною власн≥стю маЇ не науковий, а ≥деолог≥чний характер. “ому в основ≥ сучасноњ оц≥нки феномена приватноњ власност≥повинно лежати насампередрозум≥нн¤ об"Їктивноњ необх≥дност≥ њњ≥снуванн¤ на сучасному етап≥ розвиткуцив≥л≥зац≥њ, а також у¤вленн¤ про принципову можлив≥сть пом"¤кшенн¤ супроводжуючих њњ негативних соц≥альних ¤вищ, що вимагаЇ значноњ≥ тривалоњроботи всього сусп≥льства.

ѕриватна власн≥сть, отже, Ї важливим параметром економ≥чноњ свободи, без ¤коњ неможливе громад¤нське сусп≥льство. якщо людина волод≥Ї власн≥стю , що над≥йно захищена законом, то тод≥ вона достойно ≥ впевненоможе протисто¤тивлад≥будь-¤кого рангу. ѕри цьому громад¤нське сусп≥льство виступаЇ ¤к таке, де головною д≥йовою особою Ї людина-власник. ÷е демократичнесусп≥льство тих, хто волод≥Ї засобами виробництва, грошовим кап≥талом, акц≥¤ми, необх≥дною люд¤м ≥нформац≥Їю, ≥нтелектом, що генеруЇ ≥дењ, просто робочою силою.”часники такого в≥докремленого в≥д державноњ влади сусп≥льства самост≥йн≥, незалежн≥ один в≥д одного. ѕриватна власн≥сть виступаЇ¤к стимул творчоњ д≥¤льност≥ людини. Ќе можна сьогодн≥ не пом≥чати, що вона породила небачений до цього ≥нтерес людей до розвитку виробництва. ўодо такого насл≥дку приватноњ власност≥, ¤к класова боротьба, то за певних умов вона була руш≥йною силою ≥сторичного прогресу, бо спри¤ла створенню соц≥ально-пол≥тичних умов формуванн¤ структур громад¤нського сусп≥льства, автономних щодо держави.

“еор≥¤ правовоњ держави у марксистськ≥й л≥тератур≥ булаоф≥ц≥йно засуджена ¤к буржуазна й опортун≥стична. Ѕезумовний пр≥оритет класових ≥нтерес≥в перед правами та свободами громад¤н, а також перед ≥нтересами всього сусп≥льства призводив до того, що на перший план висувалис¤ не неповторн≥сть кожноњ особистост≥, а заклик до принесенн¤ у жертву сучасниго покол≥нн¤ заради майбутн≥х.—тверджувалос¤, що "¤кщолюдина†† претендуЇ на званн¤ марксиста ≥ говорить серйозно про правову державу, а тимб≥льше застосовуЇ пон¤тт¤пон¤тт¤ "правова" до рад¤нськоњ держави, то це означаЇ, що вона в≥дходитьв≥д марксистсько-лен≥нського вченн¤ продержаву".¬важалос¤, що "св≥тле майбутне" прийде лише п≥сл¤ знищенн¤ класовоњ нер≥вност≥,под≥лу м≥ж громад¤нським сусп≥льством ≥ державою та дос¤гненн¤ залежност≥ м≥ж особистим та колективним ≥снуванн¤м. —тверджувалос¤, б≥льше того, що комун≥сти не приймають взагал≥ пон¤тт¤ "правова держава".“еоретики марксизму ≥ практики побудови рад¤нськогосусп≥льства не ставили питанн¤ про можливий наступний зв"¤зок м≥ж соц≥ал≥стичною ≥ попередньою кап≥тал≥стичною державою. ” житт¤ було вт≥лене стал≥нське розум≥нн¤ держави, зг≥дно з ¤ким профес≥йне управл≥нн¤- управл≥нн¤ через держапарат поЇднувалос¤ з так званим у т≥ часисусп≥льним управл≥нн¤м,"самод≥¤льн≥стю" труд¤щих та трудових колектив≥в, при ¤кому насправд≥ жоден труд¤щий не мав н≥¤кого впливу на д≥¤льн≥сть правл¤чоњ верх≥вки. ÷е призводило до повноњ в≥дсутност≥ гарантованост≥ та повноњ пол≥тичноњ свободи,нев≥дпов≥дност≥ прав та обов"¤зк≥в громад¤н, нереальност≥ принципу п≥длеглост≥ меншост≥ б≥льшост≥.√ромадськ≥ орган≥зац≥њ, так≥, ¤к кооперац≥¤,профес≥йн≥, молод≥жн≥, творч≥ сп≥лки, ¤к≥ за ≥нших умов могли б стати основою розвитку громад¤нського сусп≥льства й правовоњ держави, були позбавлен≥ самост≥йност≥, ув≥йшли до оф≥ц≥йних структур ¤к важел≥ чи "приводн≥ ремен≥". ј людина, ≥ндив≥д, вмонтувалас¤ у ц≥й структур≥ ¤к "гвинтик". —татус громад¤нина з визначеним у  онституц≥њобс¤гом прав мало що означав у реальному житт≥. ≤ндив≥дуальне начало було повн≥стю розчинене у колективному- чи то в громад¤нському сусп≥льств≥, чи то в держав≥.Ќасильство над людиною стало суттю державноњ пол≥тики. ƒержава утвердила принцип:" «аборонено все, кр≥м дозволеного". ѕраво держави перетворилос¤ в команди ≥ накази.Ќе випадково сам≥ способи (методи) управл≥нн¤ д≥стали назву адм≥н≥стративно-командних. ќб≥ц¤нки перевести "к≥льк≥сть" в "¤к≥сть" так ≥ не було виповнено.

роки непубуло закладено початкигромад¤нського сусп≥льства з багатоукладною економ≥кою,≥де¤ми компром≥су та нац≥ональноњ згоди. ћ.Ѕухар≥н писав, що рад¤нське сусп≥льство Ї формою самоуправл≥нн¤ мас. Ќ≥ парт≥¤, н≥ профсп≥лки , н≥ влада не можуть безпосередньо об≥йн¤ти неможливе.  р≥м над≥йного кер≥вництва центра потр≥бна децентрал≥-зована≥н≥ц≥атива . ћ≥ж основними орган≥зац≥¤ми ≥ роб≥тничою масою повинн≥виникнути сотн≥ ≥ тис¤ч≥маленьких ≥ великих добров≥льних товариств, гуртк≥в, об"Їднань, ¤к≥ були б зв"¤зком з масами. ј насправд≥ розвиток держави означав п≥дготовкунеобх≥дних умовдл¤ њњ повного в≥дмиранн¤ з переходом до комун≥стичного сусп≥льства.

–еформуванн¤ колишнього рад¤нського сусп≥льства та ≥нтеграц≥йн≥процеси на м≥жнародн≥й арен≥ зробили об"Їктивно необх≥дним формуванн¤ правовоњ держави в ”крањн≥.

–озгл¤немо конкретн≥ше суть правовоњ держави, њњ принципи. ” словосполученн≥ "правова держава" на першому м≥сц≥ стоњть право,на другому- держава.÷е означаЇ верховенство права в сусп≥льств≥. ќсновоположним началом права Їпринцип загальноњ р≥вност≥, тобто загальноњ ≥ р≥вноњ дл¤ вс≥х м≥ри свободи: дл¤ держави та њњ орган≥в, дл¤ окремоњ особи ≥ колектив≥в, дл¤ вс≥х громад¤н крањни. “ака формальна р≥вн≥сть Ї властив≥стю права, виражаЇ таку його специф≥ку, ¤к справедлив≥сть. ѕраво у сусп≥льному житт≥ виступаЇ насамперед у форм≥ закон≥в та ≥нших нормативних акт≥в. “ому громад¤ни й орган≥зац≥њ можуть бути юридично р≥вними ≥ в≥льними т≥льки ¤кучасники конкретних правов≥дносин, тобто таких в≥дносин, ¤к≥ врегульован≥законом, нормативними актами.

ќтже, верховенство права (закону) у сусп≥льств≥ - основний принцип правовоњ держави. ¬≥н зумовлюЇ й ≥нш≥ його принципи, зокрема п≥дпор¤дкуванн¤ законов≥ самоњ державита њњ орган≥в, посадових ос≥б, ≥нших орган≥зац≥й, громад¤н,а також утвердженн¤ економ≥чноњ свободи людини. ѕовинна дотримуватись незалежн≥сть правовоњ системи,на¤вн≥сть багатопарт≥йност≥, легальна д≥¤льн≥сть не лише ур¤дових, а й опозиц≥йних парт≥й, об"Їднань ≥ рух≥в. ¬лада повинна розпод≥л¤тис¤ на три г≥лки - виконавчу, законодавчу та судову, ¤к≥ будуть стримувати й ур≥вноважувати одна одну. ѕовинно дотримуватись сусп≥льно-пол≥тичнепредставництво громад¤н на ус≥≥х р≥вн¤х державного управл≥нн¤, зд≥йснювати волю народу, усезагальне, р≥вне й пр¤ме виборче право. ѕол≥тичн≥ д≥¤ч≥ неможуть користуватис¤ прерогативами, ¤к≥ не надан≥ њм законом. ѕравова держава характеризуЇтьс¤ ¤к≥стю власне закону. ¬≥н повинен бути справедливим, гуманним, закр≥плювати нев≥д"Їмн≥ природн≥ права кожноњ людини: право на житт¤, на свободу, на особисту недоторкан≥сть. јле свобода не Ї абсолютною. ¬она допускаЇ обмеженн¤, тобто маЇ певну м≥ру. ÷¤ м≥ра повинна бути р≥вною дл¤ вс≥х. Ќа основ≥ громад¤нського сусп≥льства повинна виховуватись правосв≥дом≥сть, ≥накше громад¤нське сусп≥льство не зможе п≥дпор¤дкувати своњй вол≥ дкржавний апарат.

ќхарактеризувати правову можна ¤к таку державу,в ¤к≥й визнаЇтьс¤ пр≥оритетправ людиниперед правами будь-¤коњ сп≥льноти,прав народу перед правами держави, де визначальним пунктом громадського регулюванн¤ Ї ≥нтереси особистост≥,ц≥ ≥нтереси та г≥дн≥сть людей поважаютьс¤ ¤к беззаперечн≥ ц≥нност≥, коли авторитет сили чи майна вит≥сн¤ютьс¤ авторитетом люд¤ност≥, осв≥ченост≥, компетентност≥(що не можна сказати про неправову державу, де такими ц≥нност¤ми вважаютьс¤ ≥деолог≥чн≥ настанови, пол≥тична доц≥льн≥сть або економ≥чна вигода).

—утн≥сть правовоњ держави пол¤гаЇ ще й у дотриманн≥ закону тими, хто перебуваЇ при влад≥, у взаЇмн≥й в≥дпов≥дальност≥ держави та громад¤н один перед одним. ÷е означаЇ, по-перше,визнанн¤ громад¤нами авторитету права, закону, законослухн¤н≥сть, згоду й готовн≥сть людей жити ≥ чинити так,щоб не уражати ≥нтереси ≥нших.

ѕо-друге, демократизм сусп≥льного управл≥нн¤ у правов≥й держав≥ значною м≥рою залежить в≥д компетентност≥ й квал≥ф≥кац≥њ державних управл≥нц≥в. "ƒемократична правова держава - це ще й осв≥чена, квал≥ф≥кованакер≥вна верства населенн¤, корпус управл≥нц≥в, ¤к≥ дотримуютьс¤ субординац≥њ з ч≥тким розпод≥лом повноважень, ¤к≥ виконуютьс¤ не т≥льки завд¤ки постановам, а й через силов≥ структури верховних орган≥в"(–¤бов —.√.-128 стор.). ѕравова державаповиннау р≥вн≥й м≥р≥ в≥дображати ≥нтереси й потреби вс≥х шар≥в населенн¤, вона маЇ бути нейтральною у протисто¤нн≥ й змаганн≥ сусп≥льно-пол≥тичних позиц≥й, повинна забезпечувати дотриманн¤ закону тими, хто перебуваЇ при влад≥.

ƒемократ≥¤ - не т≥льки участь у виборах ≥ референдумах, а ще йдобров≥льне дотриманн¤ народомвимогта настанов ≥снуючоњ влади. ѕравова держава забезпечуЇтакож ≥ активну участь громад¤н у розв"¤занн≥ сусп≥льних проблем.

ќтож , можемо назвати важлив≥ ознаки правовоњ держави :

Ј     дотриманн¤вимог та норм конституц≥њ й закон≥в державивс≥ма громад¤нами в ус≥х сферах житт¤ сусп≥льства;

Ј     дотриманн¤ вимог та норм конституц≥њ й закон≥в держави у д≥¤льност≥ вс≥х громадських ≥ пол≥тичних орган≥зац≥й, не виключаючи й правл¤чу парт≥ю;

Ј     дотримуванн¤ вимог та норм конституц≥њ й закон≥в державипри формуванн≥ орган≥в влади, у боротьб≥за владу, у пол≥тичн≥й взаЇмод≥њ;

Ј     легальна д≥¤льн≥сть не лише правл¤чих, а й опозиц≥йних парт≥й, об"Їднань, рух≥в, багатопарт≥йн≥сть;

Ј     под≥л державноњ влади на законодавчу, виконавчу, судову;

Ј     визначальна роль суду у розв"¤занн≥ вс≥х сп≥рних питань;

Ј     п≥дконтрольн≥сть суду вс≥х без виключенн¤ громад¤н та ≥нституц≥й, право кожного оскаржити в судовому пор¤дку неправом≥рн≥ д≥њпосадових ос≥б та державних орган≥в;

Ј     незалежн≥сть судовоњ влади в≥д пануючих пол≥тичних сил та орган≥в державного управл≥нн¤;

Ј     визнанн¤ ≥ зд≥йсненн¤ на практиц≥ принцип≥в конституц≥онал≥зму й законност≥, верховенства права, конституц≥йний нагл¤д за дотриманн¤м законност≥;

Ј     р≥вноправ"¤ громад¤н та р≥вн≥ вимоги дл¤ вс≥х;

Ј     доступн≥сть сусп≥льно важливоњ ≥нформац≥њ, незалежн≥сть засоб≥в масовоњ ≥нформац≥њ;

Ј     розв"¤занн¤ питань та прийн¤тт¤ загальних р≥шень за ознакою б≥льшост≥ з неодм≥нним урахуванн¤м≥ поважанн¤м прав меншост≥.

 

ѕринципи демократ≥њтаосновн≥ права та свободи громад¤н, ¤к≥ вказано у конституц≥њ, не належать в≥дм≥н≥ у звичайному пор¤дку, ¤к ≥нш≥ правов≥ норми. ƒл¤ внеску поправок, зм≥н в конституц≥њ передбачено спец≥альн≥ процедури, б≥льш складн≥, н≥жпри проходженн≥ звичайного законопроекту. Ќаприклад, во ‘ранц≥њ зм≥ни в конституц≥њ маЇ право вносити т≥льки Ќац≥ональний конгрес- сп≥льне з≥бранн¤ палати депутат≥в та —енату. якщо ж требаприйн¤ти новий текст  онституц≥њ, то в≥н неодм≥нно виноситьс¤ на усенародний референдум та вважаЇтьс¤ прийн¤тим у випадку його п≥дтримки б≥льш н≥ж половиною громад¤н, що мають право голосу.

 

 

 

 


¬»—Ќќ¬ ».

 

 

” правов≥й держав≥ пануЇ право ≥ т≥льки право.ƒл¤ такоњ держави Ї характерним принцип взаЇмного контролю, що було сформульовано ще ф≥лософом  антом.

ќсоба маЇ приватну власн≥сть- основн≥ передумови њњ свободи.

¬ процес≥ свого формуванн¤ та утвердженн¤ правова держава розробл¤ла та закр≥плювала не т≥льки законодавч≥ гарант≥њ ≥ндив≥дуальних свобод та прав, але й свою владу в ¤кост≥ охоронц¤ таких свобод та прав, головного гаранту нормального ≥снуванн¤ та функц≥онуванн¤ громад¤нського сусп≥льства, його основних ≥нститут≥в та принцип≥в.

√ромад¤нське сусп≥льство та правова державазабезпечують умови ≥снуванн¤ одне одного, хоча й не зам≥нюють, не взаЇмовиключають одне одного.

 

Ћ≤“≈–ј“”–ј

 

 

 

1.Ѕабк≥на ќ.¬. ѕол≥толог≥¤. - .,1998

2.Ѕеб≥к ¬.ќснови теоретичноњ та практичноњ пол≥то-лог≥њ .- .,1994

3.ƒавид –.,  оффре-—пинози  . ќсновные правовые системы современности.-ћ.,1996

4.√аджиев  .—.,  аменска¤ √. ¬. и др. ¬ведение в политологию.-ћ.,1993

5.–¤бов —.√. ѕол≥толог≥чна теор≥¤ держави.- .,1996

6.–¤бов —.√., “оменко ћ.¬. ќснови теор≥њ пол≥тики.- .,1996

7.—емк≥н ќ.≤., Ўпилюк ¬.ј., —в≥та √.ћ. ѕол≥толог≥¤.-Ћ.,1994

 

—качать реферат (13Kb)

Hosted by uCoz