главна¤ | добавить реферат | оценить |
Ќайти: | на: |
психолог≥њ та сучасноњ педагог≥ки
на тему
Уќсобливост≥ форм орган≥зац≥њ навчанн¤
та метод≥в навчанн¤ за педагогом новаторомФ
ѕлан :
1.
¬ступ
2.
им повинен бути вчитель ?
3.
ƒ≥ти та батьки .
4.
ѕрирода , ¤к навчальний клас.
5.
‘антаз≥¤ , ¤к навчальний матер≥ал.
6.
‘≥зичний розвиток ≥ навчанн¤.
7.
¬исновки .
8.
—писок л≥тератури .
††††††††† Ќа
сучасному етап≥ розвитку нашоњ крањни великою проблемою Ї злочинн≥сть , а
особливо злочинн≥сть серед п≥дл≥тк≥в ; виникаЇ запитанн¤ чому спостер≥гаЇтьс¤
таке ¤вище ? «вичайно , що однозначноњ в≥дпов≥д≥ на таке запитанн¤ дати досить
складно , тут в≥д≥грають велику роль економ≥чн≥ та соц≥альн≥ фактори , але , на
мою думку одним з ключових фактор≥в Ї вихованн¤ п≥дл≥тк≥в , ¤кому зараз не
прид≥л¤ють особливоњ уваги , а головне забувають досв≥д виховател≥в , що
виховували покол≥нн¤ громад¤н ще при союз≥ . “ут була зроблена величезна
помилка , бо њх досв≥д Ї справжн≥м скарбом ≥ дл¤ сучасних педагог≥в . ќсобливу
увагу , ¤к ¤ вважаю , треба прид≥л¤ти вихованню людини у початкових класах ,
д≥тей 6-12 рок≥в , коли йде не т≥льки формуванн¤ мТ¤зовоњ системи та скелету ,
а й ускладненн¤ структури головного мозку . —аме в цей час йде боротьба за
дитину м≥ж школою та вулицею ≥ тут педагог повинен так себе УподатиФ дитин≥ ,
щоб њй було ц≥каво вчитис¤ , розбудити в н≥й ц≥кав≥сть до нових знань , до
опануванн¤ тих предмет≥в , ¤к≥ пот≥м стануть в пригод≥ в повс¤кденному житт≥.
«вичайно , що без сп≥впрац≥ педагога з батьками це буде зробити дуже т¤жко ,
але в≥д педагога залежить чи буде дитина ц≥кавитись наукою , чи вона п≥де на
вулицю продавати газети та мити машини , а можливо й скоювати крад≥жки . «
≥ншого боку , нав≥ть при ц≥кавому вчител≥ в школ≥ батьки можуть дуже сильно
вплинути на дитину ( або навпаки своЇю безд≥¤льн≥стю “ј Ќ≈”¬ј√ќё ) так , що з
нењ виросте спрацьований злочинець .†
—аме в аспект≥ вихованн¤ д≥тей 6-10 рок≥в велику роботу в≥в ¬. ј.
—ухомлинський , тому ¤ вир≥шив проанал≥зувати дв≥ його книги У—ердце отдаю
дет¤мФ та УЅатьк≥вська педагог≥каФ, користуючись при цьому ще двома книгами ,
¤к критикою .
††††††††† —ухомлинський
бувши в св≥й час директором школи зм≥г описати виховний процес д≥тей† , те ¤к в≥н виховував в них шл¤хетн≥ почутт¤
, допомагав опанувати знанн¤ , виховати волю та в≥дчутт¤ власноњ г≥дност≥ ,
будив жагу до знань .
—ухомлинський
ще у вступ≥ до книги наголошуЇ на тому , що д≥ти живуть своњми власними
у¤вленн¤ми про добро та зло , у власному св≥т≥ , тому вчителю самому треба
стати дитиною , щоб д≥ти не в≥дносилис¤ до нього , ¤к до чужинц¤ , саме тод≥
в≥дбуваЇтьс¤ контакт м≥ж вчителем ≥ учнем . —ухомлинський весь час п≥дкреслюЇ
необх≥дн≥сть т≥сного контакту ; вчитель повинен бути з д≥тьми розд≥л¤ти з ними
радощ≥ та горе , в≥дчувати близьк≥сть до нього дитини ; вчителю треба стати другом
дитини , њњ однодумцем у сп≥льн≥й робот≥ . У√оловний
вчитель Ц це† людина , що працюЇ з
невеликою групою д≥тей та Ї њх другом та однодумцемФ Ц ось одна з ключових
позиц≥й усп≥ху у вихованн≥ д≥тей на думку —ухомлинського . —правжн≥й вчитель
повинен проводити не т≥льки уроки в клас≥ , де учень по одну сторону , а
вчитель по ≥ншу , а й контактувати з учнем поза уроком , поза класом . јвтор
наголошуЇ на тому , що у вчител¤ та учн¤ повинен бути духовний звТ¤зок .
Уƒитина
Ч дзеркало духовного житт¤ батьк≥в . —ама ц≥нна риса , що передаЇтьс¤ д≥т¤м без
особливих зусиль це вм≥нн¤ робити добро люд¤м Е —аме велике зло Ц егоњзм та
≥ндив≥дуал≥змФ саме ц≥ ¤кост≥ закладаютьс¤ дитин≥ у 5-7 рок≥в . ¬ св≥й час дуже
багато батьк≥в користувалис¤ порадами доктора —пока з приводу вихованн¤ д≥тей,
в≥дкинувши поради в≥тчизн¤них педагог≥в та виховател≥в в результат≥ багато хто
з цих д≥тей виросло спрацьованими егоњстами . “ому на мою думку не можна не
прислуховуватись до порад —ухомлинського в ц≥й галуз≥ , бо д≥ти , ¤ких в≥н
виховав виросли д≥йсно добрими та достойними .
Уўоб
гарно знати д≥тей треба гарно знати батьк≥вФ казав —ухомлинський , в≥н
наголошував на сп≥впрац≥ виховател¤ та батьк≥в у виховному процес≥ , бо саме
батьки Ї тим першим еталоном на ¤кий ор≥ЇнтуЇтьс¤ д≥ти . У«адача вчител¤ та
батьк≥в Ц дати кожн≥й дитин≥ щаст¤Ф . Ќа думку —ухомлинського одн≥Їю з граней
щаст¤ Ї твор≥нн¤ радощ≥ дл¤ ≥нших . Ќ≥ в ¤кому раз≥ не можна привчати дитину
т≥льки до радощ≥ споживанн¤ , бо тод≥ вона виросте черствим егоњстом . ƒитин≥
треба дарувати рад≥сть твор≥нн¤ , рад≥сть сп≥вчутт¤ та розд≥ленн¤ з ≥ншими
радощ≥ , щаст¤ хвилюванн¤ за ≥ншу людину . ≤ , звичайно , самим батькам
обовТ¤зково треба сп≥вчувати , турбуватис¤ про дитину . я наведу приклад з
власного житт¤ : в мене ще в школ≥ був один знайомий , ¤кий до 3 класу був
круглий в≥дм≥нник , пот≥м мати розлучилас¤ з батьком та влаштувалас¤ на роботу
у видавництво ≥ досить швидко зайн¤ла досить високий п≥ст . —ин залишивс¤ без
нагл¤ду ≥ турботи . Ќ≥ , звичайно турбота залишилас¤ , але у дуже мал≥й
к≥лькост≥ , бо мати приходила втомлена п≥сл¤ роботи ≥ могла , х≥ба що сказати
дек≥лька фраз . —ин почав гул¤ти у двор≥ , пот≥м почав нав≥ть цуратис¤ матер≥ Е
«араз в≥н сидить в тюрм≥ за розповсюдженн¤ та вживанн¤ наркотик≥в Е «вичайно ,
що винувата в цьому не т≥льки мати , а й школа , вчител≥ , що не пом≥тили
вчасно те , що почало в≥дбуватис¤ з дитиною . “ому ¤ повн≥стю згоден з
—ухомлинським у тому , що дитин≥ потр≥бно весь час прид≥л¤ти увагу ,
турбуватис¤ про нењ та про њњ духовний розвиток . « нею треба ходити у в≥льний
час в театр , або на природу .
¬загал≥
тема природи весь час постаЇ
” роботах
—ухомлинського . ¬≥н описуЇ методику роботи з д≥тьми на природ≥ . ¬ивести д≥тей
на природу та провести там урок набагато складн≥ше н≥ж провести роботу в клас≥
, але з ≥ншого боку й набагато ефективн≥ше . як в≥домо набагато краще
запамТ¤товуЇтьс¤ та ≥нформац≥¤ , що була засвоЇна б≥льшою к≥льк≥стю орган≥в
сприйн¤тт¤ , ≥ звичайно, що на природ≥ , ¤кщо ви зможете прикувати до себе
увагу учн≥в матер≥ал запамТ¤таЇтьс¤ набагато краще бо у процес≥ сприйн¤тт¤
будуть працювати ≥ зоров≥ , ≥ моторн≥, ≥ слухов≥ органи сприйн¤тт¤ , а ≥нод≥ й
органи сприйн¤тт¤ запаху .
††††††††† ƒитина по своњй природ≥ Ц досл≥дник ,
тому все , що треба це п≥дштовхнути його до бажанн¤ проводити ц≥ ц≥кав≥ досл≥ди
у потр≥бному вам напр¤мку .
††††††††† Ќа думку автора , з ¤кою ¤ повн≥стю
згоден в маленьк≥й дитин≥ треба розвивати фантаз≥ю , саме фантаз≥¤ це й Ї те
саме образне мисленн¤ , ¤ке пот≥м знадобитьс¤ людин≥ , ≥ саме у 5-10 рок≥в ,
коли мозок починаЇ активно формуватись треба стимулювати дитину до фантаз≥й , а
це можна просто та ефективно зробити через казки . ћабуть немаЇ на св≥т≥ такоњ
людини , що не слухала в дитинств≥ казок , а пот≥м не фантазувала вигадуючи
нов≥ пригоди головних героњв , а ≥нод≥ у¤вл¤ючи себе персонажем ц≥Їњ казки чи
≥стор≥њ . јле дитин≥ потр≥бен спостер≥гач та слухач дл¤ њњ казки , хто б м≥г
слухати та сп≥вчувати розпов≥д≥, тому батьки мають стимулювати д≥тей , щоб вони
розпов≥дали њм казки та ≥стор≥њ , бо так формуЇтьс¤ лексичний запас , фантаз≥¤
багатство мовленн¤ .
††††††††† У азка Ц це , образно кажучи , св≥жий
в≥терець , що роздуваЇ полумТ¤ дит¤чоњ думки та мовленн¤ ƒ≥ти не т≥льки любл¤ть
слухати казку . ¬они твор¤ть њњ .Ф
††††††††† ¬чителю треба навчити дитину у¤вл¤ти
те , про що в≥н розпов≥даЇ ≥ тод≥ це закладетьс¤ в памТ¤т≥ дитини назавжди .
јле тут треба бути дуже уважним, щоб дитина не прийшла до хибних висновк≥в . У
Е ћи торкаЇмос¤ до найтонк≥шого та найтиндин≥шого , що Ї в природ≥ Ц до
мисл¤чоњ матер≥њ орган≥зму , що росте.Ф ≤ тут не треба забувати й про ф≥зичний
розвиток особистост≥ : дитина не може довго сид≥ти на одному м≥сц≥ , њй треба
кудись под≥ти ту енерг≥ю , що створюЇтьс¤ у њњ ростучому организм≥ . Ќе треба
забувати про те , що дитин≥ треба рухатис¤ , тому треба робити невеличк≥
перерви дл¤ того щоб дитина могла ф≥зично попрацювати . —аме здорова дитина
буде нормально засвоювати нову ≥нформац≥ю .
††††††††† ¬исновки ¤к≥ ¤ тут спробую зробити
будуть носити дещо однобокий характер , тому , прошу вас не судити мене строго
. ћи стоњмо на пороз≥ нового стол≥тт¤ та нового тис¤чол≥тт¤ . «а т≥ сто рок≥в ,
що минули людство встигло накоњти ст≥льки зла та гор¤ , ск≥льки не робило ,
мабуть весь час свого ≥снуванн¤ . ќкр≥м того , що воно винищувало само себе у
кривавих в≥йнах та гнобило себе , воно ще й вбивало свою природу Ц своЇ середовище
≥снуванн¤ . Ќа даному етап≥ нормальн≥й людин≥ стаЇ зрозум≥ло , що подальший
розвиток у цьому напр¤мку доведе до апокал≥псису . Ћюдство отруњть само себе ,
воно задушить себе власною ж масою . якщо задуматис¤ : а чи багато серед людей
щасливих ? ¬иходить зовс≥м м≥зерна частка . ўаслив≥ т≥льки етн≥чн≥ народи , ¤к≥
ще живуть у гармон≥њ з природою , а таких залишилос¤ дуже мало , да й тим
намагаютьс¤ навТ¤зати Ублага цив≥л≥зац≥њФ в≥дн¤вши тим самим у них њх власний
св≥т ≥ давши на зам≥ну Уун≥версальний задов≥льнювачФ ¤кий не приносить щаст¤ .
—учасна людина весь час кудись б≥жить та весь час хоче все б≥льше й б≥льше . ћи
зараз живемо в епоху Уconsumers society Ф Ц епоху споживач≥в ,
а х≥ба не попереджував нас —ухомлинський , що саме рад≥сть споживанн¤ призводить
до байдужост≥ , егоњзму , черствост≥ ? —таЇ зрозум≥лим потреба у вихованн≥
нового покол≥нн¤ , що змогло б жити у гармон≥њ з природою , поважати њњ .
ѕокол≥нн¤ , що користувалос¤ б такими простими правилами : живи та дай жити
≥ншому ;ставс¤ до ≥нших , ¤к ти хот≥в би щоб до тебе так ставилис¤ ; поважай та
бережи природу ; н≥що не зв≥дки не беретьс¤ ≥ н≥куди не зникаЇ та ≥н. јле щоб
виховати таке покол≥нн¤ треба зм≥нити психолог≥ю батьк≥в та вчител≥в , бо
т≥льки так можна його виховати . ≤ тут не можна скористатис¤ досв≥дом
—ухомлинського, людини що спов≥дувала добро та в≥рила , що виховувати треба
ласкою .
—писок л≥тератури :
1.
¬.ј.—ухомлинский Ђ—ердце отдаю дет¤мї
иев Ђ–ад¤нська школаї 1981
2.
¬.ќ.—ухомлинський УЅатьк≥вська практикаФ
ињв Ђ–ад¤нська школаї 1978
3.
ћ.¬.–ождественска¤ ЂЅудьте внимательны к
дет¤мї иев Ђ–ад¤нська школаї 1984
4.
ј.ћ. ‘едь ЂЁстетика поведени¤ и быта
школьниковї иев Ђ–ад¤нська школаї 1981