главна¤ добавить реферат оценить

Ќайти: на:

—писок работ по педагогике:

—качать реферат (10Kb)

¬ихованн¤ в дитсадку

††††††††††† ћалюк, ¤кий прийшов сьогодн≥ в дит¤чий садок, - це майбутн≥й труд≥вник, активний учасник гранд≥озних звершень, що в≥дбуваютьс¤ в наш≥й крањн≥.

††††††††††† ƒо того дн¤, поки в≥н стане за верстат, поведе в поле комбайн, почне л≥кувати людей, вчити д≥тей, або зводити будинки, мине чимало рок≥в. ¬≥н ходитиме в дит¤чий садок, навчатиметьс¤ в школ≥. ≤ весь цей час маЇ стати п≥дготовкою молод≥ до майбутнього трудового житт¤. ≤ дит¤чий садок Ц перша сходинка на цьому шл¤ху.

††††††††††† Ќавчально-виховний процес в дит¤чому садку передбачаЇ ознайомленн¤ д≥тей з працею дорослих.

††††††††††† ќзнайомленн¤ з працею дорослих ≥ вихованн¤ поваги до нењ Ц один ≥з способ≥в формуванн¤ в д≥тей працьовитост≥, позитивного ставленн¤ до прац≥ ≥ до труд≥вник≥в. «найомл¤чи д≥тей з працею дорослих, вихователь маЇ можлив≥сть пов≥домити њм конкретн≥ завданн¤ про працю, сформувати певн≥ у¤вленн¤ про нењ ≥ на ц≥й основ≥ виховати почутт¤ поваги до прац≥ дорослих, навчити ц≥нити працю, пробудити в д≥тей ≥нтерес ≥ любов до нењ, викликати прагненн¤ до трудовоњ д≥¤льност≥, бажати працювати сумл≥нно, старанно. ƒосл≥дженн¤ показали,що в дошк≥льному в≥ц≥ д≥ти ви¤вл¤ютьвеликий ≥нтерес до прац≥ дорослих. ” малюк≥в виникаЇ бажанн¤ насл≥дувати старших, брати участь у њх прац≥. ƒ≥ти в≥дчувають рад≥сть ≥ задоволенн¤ в≥д трудових зусиль, усв≥домлюють користь своњх д≥й, ви¤вл¤ють бережне ставленн¤ до прац≥ дорослих. ¬плив прац≥ дорослих на повед≥нку д≥тей можна спостер≥гати ≥ в дит¤чих ≥грах. ƒе вихованц≥ прагнуть точно в≥добразити той чи ≥нший вид прац≥ так, ¤к спостер≥гали, п≥дкреслюючи злагоджен≥сть д≥й, акуратн≥сть, точн≥сть.

††††††††††† ƒл¤ ознайомленн¤ д≥тей з працею дорослих використовуютьс¤ найр≥зноман≥тн≥ш≥ методи, а саме: спостереженн¤ за працею дорослих, екскурс≥њ (вони можуть бути найр≥зноман≥тн≥ш≥), бес≥ди, читанн¤ художн≥х твор≥в, розгл¤д картин, в≥дпов≥д≥ виховател¤, демонструванн¤ д≥аф≥льм≥в, дидактичн≥ спостереженн¤, сюжетно-рольов≥ ≥гри ≥ звичайно участь д≥тей у прац≥ дорослих.

††††††††††† јле сл≥д памТ¤тати, що в р≥зних в≥кових групах ознайомленн¤ з працею дорослих р≥зне.

††††††††††† “ак у молодших групах дл¤ д≥тей становить побутова прац¤ дорослих (ознайомленн¤ з працею мами, н¤н≥, повара, дв≥рника ≥ дит¤чому садочку). «а своњм зм≥стом така прац¤ доступна малюкам, ¤к≥ часто бачать ¤к њњ виконують ≥ користуютьс¤ њњ результатами. Ќаприклад: н¤н¤ прибираЇ ≥грову к≥мнату, п≥клуЇтьс¤ про вс≥х д≥тей; повар готуЇ њсти, дв≥рник зам≥таЇ подв≥рТ¤, щоб було чисто.

††††††††††† ” молодш≥й груп≥ ознайомлюють також з роботою працвник≥в транспорту; роботою вод≥¤ ≥ машин≥ста.

††††††††††† јвтомоб≥лем керуЇ вод≥й. ¬≥н заводить машину, веде њњ, п≥д час руху стежить за св≥тлофором: перед червоним св≥тлом зупин¤Їтьс¤, коли зелене Ц њде. ѕ≥шоходи переход¤ть вулицю у зазначеному м≥сц≥, ¤кщо горить зелене св≥тло.

††††††††††† ѕоњзд веде машин≥ст. ѕоњзд њде по рейках. ¬≥н складаЇтьс¤ з електровоза ≥ багатьох вагон≥в. ” вагонах перевоз¤ть пасажир≥в ≥ р≥зн≥ вантаж≥. ќтже, поњзди бувають пасажирськ≥ ≥ вантажн≥.

††††††††††† ќзнайомленн¤ з працею буд≥вельника можна розпочати зпрогул¤нки б≥л¤ дошк≥льного закладу. ¬ихователь пропонуЇ вихованц¤м уважно поживитись на нього ≥ по¤снити, що це збудували буд≥вельники. ѕо¤снити, що будинок не може збудувати одна людина, що будинок будуЇ багато людей: одн≥ звод¤ть ст≥ни,друг≥ робл¤ть в≥кна, трет≥ двер≥, а ще ≥нш≥ дах. ѕо¤снити, що вс≥ буд≥вельники подбали про те, щоб д≥т¤м було тут затишно, тепло, зручно. ј закр≥пити здобут≥ знанн¤ на прогул¤нц≥ допоможе зан¤тт¤ з конструюванн¤. ≤ вс≥ д≥ти будуть буд≥вельниками.

††††††††††† ≤ так, д≥ти ростуть ≥ зб≥льшуЇтьс¤ њх життЇвий досв≥д.

††††††††††† ¬ середн≥й груп≥ вихователь продовжуЇ ознайомлювати д≥тей з працею близьких њм людей, але вже звертаЇ увагу на њњ процес ≥ насл≥дки. ќсновне виховне завданн¤ Ц дати д≥т¤м знанн¤ про працю дорослих, виховувати повагу до њх прац≥, бажанн¤ допомагати њм. “ому вихователь не обмежуЇтьс¤ лише спостереженн¤ми, пов≥домленн¤м знань, а й намагаЇтьс¤ викликати у д≥тей почутт¤ вд¤чност≥ за турботу про них, бажанн¤ допомагати старшим. “ому, знайомл¤чи д≥тей з працею дорослих у дит¤чому садку, сл≥д розТ¤снити д≥т¤м, що у садочку працюЇ багато людей, ¤к≥ дбають про них. ѕоглибити ≥ розширити знанн¤ про роботу виховател¤, н¤н≥, кухар¤, л≥кар¤, музичного кер≥вника, медичних сестер. ќзнайомити з працею дв≥рника. ”чити розр≥зн¤ти характерн≥ трудов≥ д≥њ л≥кар¤ ≥ медичноњ сестри.††††

††††††††††† ќзнайомлюючи д≥тей з роботою прац≥вник≥в транспорту, розказуЇмо, що ≥снують р≥зн≥ види транспорту: зал≥зничний, автомоб≥льний, пов≥тр¤ний, водний. ƒ≥тей також ознайомлюють з профес≥¤ми вод≥¤ м≥ського транспорту, м≥л≥ц≥онера-регулювальника, машин≥ста електровоза, п≥лота, кап≥тан≥в, матрос≥в.

††††††††††† ѕор¤д з такими профес≥¤ми, д≥тей цього в≥ку знайомл¤ть з с≥льськогосподарською працею.

††††††††††† ”¤вленн¤ про те, що хл≥б добуваЇтьс¤ наполегливою працею багатьох труд≥вник≥в, д≥ти повинн≥ мати вже змалку. ƒ≥ти повинн≥ знати, що вони орють поле, с≥ють зерно, догл¤дають пос≥ви, а пот≥м збирають урожай. ўо на пол≥ працюють с≥льськ≥ трудар≥ Ц хл≥бороби ≥ вс≥ люди шанують њхню працю. «найомл¤чи д≥тей з профес≥Їю хл≥бороба, бажано провести екскурс≥ю в хл≥бний магазин ≥ розпов≥сти, зв≥дки в≥н уз¤вс¤.

††††††††††† старш≥й груп≥ розширюЇтьс¤ у¤вленн¤д≥тей про навколишн≥й св≥т, збагачуЇтьс¤ њхн≥й життЇвий досв≥д. ƒ≥ти цього в≥ку д≥знаютьс¤ про роботу колгоспник≥в, ¤к≥ створюють машини, виготовл¤ють мебл≥, шиють од¤г, прац≥вник≥в де¤ких установ культурно-побутового обслуговуванн¤ населенн¤ (ательЇ, пошти, л≥карн≥, б≥бл≥отеки).

††††††††††† Ќа цьому в≥ковому етап≥ д≥ти повинн≥ вм≥ти в≥льно й самост≥йно використовувати знанн¤ про працю та трудов≥ взаЇмини прац≥вник≥в дит¤чого садка: виховательки, н¤н≥, кухар¤, л≥кар¤, медичноњ сестри, музичного кер≥вника, дв≥рника, познайомитис¤ з трудовими обовТ¤зкамипрал≥ та зав≥дувачки дит¤чим садком, про трудов≥ взаЇмини дорослих, про взаЇмозалежн≥сть прац≥ виховател¤ ≥ н¤н≥, н¤н≥ ≥ кухар¤, виховател¤ ≥ музичного кер≥вника.

††††††††††† ƒ≥ти цього в≥ку повинн≥ у¤вл¤ти, наск≥льки складна ≥ р≥зноман≥тна прац¤ виховательки: вона њх навчаЇ, дбаЇ про њхнЇ здоровТ¤, гул¤Ї з ними, дбаЇ про те, щоб вони росли дружними ≥ веселими. ƒ≥ти шанують, поважають виховател¤, ≥ допомагають њм у робот≥: поливанн¤ кв≥т≥в, ремонт ≥грашок ≥ книг, готуванн¤ матер≥ал≥в до зан¤ть. “акож д≥ти допомагають н¤н≥ розставл¤ти ≥ збирати посуд, витирати пил. ¬≥ ц≥ в≥дносини д≥ти в≥дображають ≥ у ≥грах.

††††††††††† ¬ихованц≥в старшоњ групи знайомл¤ть з роботою л≥кар¤ ≥ медичноњ сестри в пол≥кл≥н≥ц≥. Ќовою Ї тема УјптекаФ, њњ робота та трудов≥ обовТ¤зки њњ прац≥вник≥в.

††††††††††† “акож ознайомлюють дошк≥льн¤т з роботою швачок, прасувальниць, прац≥вник≥в ательЇ ≥ модельЇр≥в, закр≥йник≥в, пошти, б≥бл≥отеки, магазину.

††††††††††† ” старш≥й груп≥ розширюютьс¤ знанн¤ д≥тей про буд≥вельн≥ профес≥њ. ¬они д≥знаютьс¤, ¤к працюють екскаваторник, стол¤р, покр≥вельник, електрик, тесл¤. ƒ≥ти набувають знань про трудов≥ д≥њ, посл≥довн≥сть виконанн¤ њх, способи використанн¤ ≥нструмент≥в, про взаЇмод≥ю ≥ злагоджен≥сть у прац≥ роб≥тник≥в р≥зноман≥тних буд≥вельних профес≥й. Ѕуд≥вельники сумл≥нно працюють, щоб буд≥вл≥ були м≥цними, зручними, радували людей.

††††††††††† ѕродовжують ознайомлювати д≥тей з≥ зм≥стом роботи прац≥вник≥в с≥льського господарства: хл≥бороб≥в, овоч≥вник≥в, тваринник≥в, механ≥затор≥в.

††††††††††† «емлероби обробл¤ють землю, с≥ють ≥ вирощують хл≥б, овоч≥ ≥ ≥нш≥ рослини.

††††††††††† “варинники розвод¤ть св≥йських тварин та догл¤дають њх.

††††††††††† ѕрацю людей полегшують р≥зноман≥тн≥ машини: трактори, комбайни, с≥нокосарки. Ќа них працюють механ≥затори.

††††††††††† ƒ≥ти разом з вихователем беруть посильну участь у робот≥ на кв≥тнику, гр¤дц≥.

††††††††††† ѕ≥дготовча до школи група Ц найважлив≥ший етап у формуванн≥ в д≥тей у¤влень про працю дорослих та њњ значень в житт≥ сусп≥льства, у вихованн≥ позитивного ставленн¤ до трудовоњ д≥¤льност≥. ¬ ц≥й груп≥ закр≥плюють знанн¤ д≥тей про прац≥вник≥в дит¤чого садка, буд≥вництва, транспорту, розширюютьс¤ у¤вленн¤ про працю в промисловост≥, с≥льському господарств≥ в сфер≥ культурно-побутового обслуговуванн¤ населенн¤.

††††††††††† ” п≥дготовч≥й груп≥ обс¤г у¤влень д≥тей про працю людей, зайн¤тих у сфер≥ культурно-побутового обслуговуванн¤ населенн¤, значно розширюЇтьс¤ й поглиблюЇтьс¤. ƒ≥ти повинн≥ д≥знатис¤, що магазини бувають р≥зн≥ за призначенн¤м: продуктовий, од¤гу, спортивних товар≥в, книжковий, ≥грашок. ќбслуговуванн¤м покупц≥в у магазин≥ займаютьс¤ продавц≥, касир, зав≥дувач магазином.

††††††††††† Ќа пошт≥ приймають ≥ в≥дсилають листи, телеграми. “акож в≥дбуваютьс¤ м≥жм≥ськ≥ телефонн≥ розмови.

††††††††††† ќзнайомлюючись з роботою б≥бл≥отеки, д≥ти д≥знаютьс¤ про роботу б≥бл≥отекар≥в ≥ про те, ¤к створюютьс¤ книжки.

«найомимо д≥тей з≥ школою. ”чн≥ навчаютьс¤ в класних к≥мнатах.  р≥мклас≥в у школ≥ Ї б≥бл≥отека, спортивний зал, њдальн¤, мед каб≥нет, прим≥щенн¤. Ќавчають д≥тей вчител≥.

††††††††††† ƒ≥ти цього в≥ку повинн≥ б≥льше д≥знатись про роботу р≥зних л≥кар≥в у дит¤ч≥й пол≥кл≥н≥ц≥: зубного, х≥рурга, окул≥ста. «акр≥плюютьс¤ знанн¤ про роботу прац≥вник≥в аптеки, окремо розгл¤даютьс¤ робота швидкоњ допомоги, персоналу л≥карн≥.

††††††††††† Ќа цьому в≥ковому етап≥ закр≥плюютьс¤ знанн¤ д≥тей, що транспорт Ц важлива галузь. …ого призначенн¤ Ц перевозити людей ≥ пасажир≥в. ќбслуговуЇ транспорт велика к≥льк≥сть прац≥вник≥в р≥зних профес≥й.

††††††††††† ”точнюютьс¤ знанн¤ про м≥ський транспорт Ц автобуси, трамвањ, тролейбуси, легков≥ автомоб≥л≥. ќбслуговуванн¤ автобус≥в зд≥йснюЇтьс¤ прац≥вниками автопарку, диспетчера, механ≥ком, прибиральницею.

††††††††††† ѕродовжуючи ознайомлювати д≥тей ≥з зал≥зничним транспортом, розказуЇмо, що пасажир≥в супроводжуЇ пров≥дник, а вантажн≥ поњзди обслуговують: диспетчер, складач поњзд≥в, стр≥лочник, механ≥к, огл¤дач вагон≥в, черговий по станц≥њ.

††††††††††† Ќа пов≥тр¤ному транспорт≥ працюють п≥лот, радист, штурман, механ≥к, бортпров≥дник.

††††††††††† Ѕуд≥вельники споруджують житлов≥ будинки, прим≥щенн¤ дл¤ дит¤чих садк≥в, шк≥л, л≥карень, б≥бл≥отек, театр≥в, промислов≥ п≥дприЇмства. ќзнайомлюють д≥тей з профес≥¤ми арх≥тектора, електрозварника, сантехн≥ка, бульдозериста.

††††††††††† ѕродовжуЇтьс¤ ознайомленн¤ з прац≥вниками с≥льського господарства прац≥вниками промислового виробництва.

††††††††††† «нанн¤ д≥тей про працю треба поступово розширювати ≥ поглиблювати. Ќе можна за один раз давати велику к≥льк≥сть знань, бо тод≥ д≥ти набувають уривчастих, поверхневих знань, ¤к≥ мало впливають на формуванн¤ правильного ставленн¤ до прац≥, на виробленн¤ трудових навичок ≥ вм≥нь.  ожного разу потр≥бно давати невелику к≥льк≥сть знань, доповнювати вже в≥доме новими знанн¤ми ≥ закр≥плювати ран≥ше набут≥. “≥льки при поступовому розширенн≥ знань про той чи ≥нший вид прац≥ можна виробити у д≥тей правильне у¤вленн¤ про нього ≥ потр≥бне ставленн¤.

 

 

 


ћолодша група.

1.      Уѕрац¤ дорослих в дит¤чому садкуФ.

2.      У–обота прац≥вник≥в транспортуФ.

3.      Уѕрац¤ буд≥вельник≥вФ.

 

—ередн¤ група.

1.      Уѕрац¤ дорослих у дит¤чому садкуФ.

2.      У–обота прац≥вник≥в транспортуФ.

3.      Уѕрац¤ буд≥вельник≥вФ.

4.      У—≥льськогосподарська прац¤Ф.

5.      У—фера обслуговуванн¤Ф.

 

—тарша група.

1.      Уѕрац¤ дорослих у дит¤чому садкуФ.

2.      У–обота медичних прац≥вник≥вФ.

3.      У–обота прац≥вник≥в сфери культурно-побутового обслуговуванн¤Ф.

4.      У–обота прац≥вник≥в транспортуФ.

5.      Уѕрац¤ буд≥вельник≥вФ.

6.      У—≥льськогосподарська прац¤Ф.

 

ѕ≥дготовча до школи група.

1.      У–обота прац≥вник≥в сфери культурно-побутового обслуговуванн¤Ф.

2.      УЎколаФ.

3.      У–обота медичних прац≥вник≥вФ.

4.      У–обота прац≥вник≥в транспортуФ.

5.      Уѕрац¤ буд≥вельник≥вФ.

6.      У—≥льськогосподарська прац¤Ф.

7.      Уѕрац≥вники промислового виробництваФ.

 

 

 

 

Уѕрац¤ дорослих у дит¤чому садкуФ.

ћолодша група.

≈кскурс≥¤-огл¤д груповоњ к≥мнати.

ƒидактичн≥ ≥гри У¬лаштуЇмо ќленц≥ к≥мнатуФ.

Уќленка прийшла в дит¤чий садокФ

Ућаленьк≥ кухар≥Ф.

Уѕригостимо нашу ќленкуФ.

Уќленка захвор≥лаФ.

ќзнайомленн¤ п≥д час спостереженн¤ з працею н¤н≥, кухар¤, л≥кар¤.

„итанн¤ в≥рша ћа¤ковського У им бутиФ.

 

—ередн¤ група.

≤нсцен≥вка дл¤ л¤лькового театру Унаш≥ улюблен≥ н¤н≥ ≥ виховател≥Ф.

≈кскурс≥¤ Цогл¤д кухн≥ ≥ спостереженн¤ за працею кухар¤.

—постереженн¤ Уза працею дв≥рникаФ

Уза роботою л≥кар¤ та медичноњ сестриФ.

ƒидактичн≥ ≥гри Уўо робить л≥кар, а що медична сестраФ.

Ѕес≥да про працю дорослих в дит¤чому садку.

 

—тарша група.

І        ƒидактичн≥ ≥гри У„ому нам добре в дит¤чому садкуФ.

І        У”гадай хто це робить: л≥кар чи медсестра?Ф

І        У«варимо об≥дФ

o        олективна прац¤ по прибиранню ≥грового куточка.

І        Упранн¤ л¤льковоњ б≥лизниФ.

І        —кладанн¤ розпов≥дей за у¤вними ситуац≥¤ми на тему Уўо трапилось у дит¤чому садкуФ (¤кщо хтось з прац≥вник≥в в≥дсутн≥й).

І        —постереженн¤ п≥д час огл¤ду д≥тей у медичному каб≥нет≥.

І        ≈кскурс≥¤ на кухню.

І        ≈кскурс≥¤ в пральню.

І        —постереженн¤ за роботою зав≥дувачки.

 

Ћ≥тература

 

1.     “рудове вихованн¤ д≥тей дошк≥льного в≥ку.ќ.ћ. Ћещенко.

2.     ќзнайомленн¤ д≥тей з працею дорослих. Ћ.¬. јртемова

†††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††† Ќ.¬.  удик≥на

†††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††† ≤.ќ. Ўкольна

3.      ¬ихованн¤ в прац≥. «.Ќ. Ѕорисова,††† “.¬. ¬веденська

4.     ∆урнал Уƒошк≥льне вихованн¤Ф є7, 1988 р.

5.     ∆урнал Уƒошк≥льне вихованн¤Ф є3, 1988 р.

—качать реферат (10Kb)

 

 

 

Hosted by uCoz