главна¤ добавить реферат оценить

Ќайти: на:

—писок работ по педагогике:

—качать реферат (57Kb)

 

Ќавчально-методичне забезпеченн¤ предмет≥в естетичного циклу та трудового навчанн¤

–обота загальношк≥льноњ орган≥зац≥њ "–одина"

 

 

—ем≥нар заступник≥в директор≥в з навчально-виховноњ роботи њ заступник≥в з виховноњроботи загальноосв≥тн≥х шк≥л м. оломињ

 

 

 

 

2000 р≥к

 

 

 

ѕлан роботи сем≥нару
 

 

 

 


1. 9год. 01 хв. ѕрив≥тальне слово директора школи.

†††††††††††††††††††††††† ¬≥танн¤ учител≥в школи.

2. ¬изначенн¤ мети сем≥нару.

††† ћету сем≥нару визначатимуть зав≥дувачка методичним

††† каб≥нетомв≥дд≥луосв≥ти ¬ижак √анна ѕетр≥вна ≥ методист

††† в≥дд≥лу осв≥ти √ригорчук ќльга ≤ван≥вна.

3. ѕерший тур урок≥в обм≥ну досв≥дом.

††† 9 год. 25 хв. - 10 год. 10 хв.

-         урок трудового навчанн¤ у 1¬ клас≥ на тему"Ѕлагослови, мати, весну закликати, весну закликати, зиму проводжати ".

”читель —имчич ќксана ≤ван≥вна

(учитель першоњ категор≥њ)

-         урок трудового навчанн¤ у 9Ѕ клас≥ на тему "ќранжуванн¤ кв≥т≥в б≥сером".

”читель ѕ≥щак √алина ¬асил≥вна

(квал≥ф≥кац≥йна категор≥¤ - учитель )

4. ƒругий тур уроку обм≥ну досв≥дом.

†††† 10 год. 20 хв. - 11 год. 05 хв.

-         урок образотворчого мистецтва в 2Ѕ клас≥ на тему"«азирну у матусин≥ оч≥ ласкав≥ ".

”читель ѕаращук ћирослав ¬асильович

(учитель вищоњ категор≥њ)

-         урок христи¤нськоњ етики у 10ј клас≥ на тему "—усп≥льний спок≥й ≥ толерантн≥сть" .

”читель јндрус¤к ћар≥¤ ≤лл≥вна

(учитель вищоњ категор≥њ)

5. ¬иховн≥ заходи обм≥ну досв≥дом.

††††† 9 год. 25 хв. - 10 год. 10 хв.

-         виховний зах≥д у 6Ѕ клас≥ "ќй чий то к≥нь стоњть,

††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††† ўо сива гривонька Е"

††††††††††† ”читель —лаба Ћюдмила ≤ван≥вна

††††††††††† (учитель першоњ категор≥њ)

†††††† 10 год. 20 хв. - 11 год. 05 хв.

-         екскурс≥¤-подорож у 8¬ клас≥ "ѕлаЇм".

”читель –емша јнел¤ …осип≥вна

(учитель вищоњ категор≥њ)

 

 

 

 

 

6. “рет≥й тур. ѕозакласний зах≥д.

††††††† 11 год. 20 хв. - 12 год. 05 хв.

-         ритуал-посв¤та учн≥в 1ј класу в  озачата. ”рочистий прийом першокласник≥в в зальношк≥льну учн≥вську орган≥зац≥ю "–одина".

”чител≥: √родз≥нська ќрис¤ ¬олодимир≥вна

††††††††††††††† (учитель вищоњ категор≥њ, учитель-методист)

†††††††††††††††† јндрус¤к ћар≥¤ ≤лл≥вна

††††††††††††††† (учитель вищоњ категор≥њ)

7. Ќауково-практична частина сем≥нару.

††††††† 13 год. 01 хв. - 14 год. 02 хв.

-         особливост≥ ≥нспектуванн¤ урок≥в обм≥ну досв≥дом.

ѕрактичне зан¤тт¤ веде зав≥дувачка методичним каб≥нетом ¬ижак √анна ѕетр≥вна;

-         допов≥дь заступника директора загальноосв≥тньоњ школи I-III ступен≥в є2 ћанаковоњ √алини ‘едор≥вни на тему "ѕро навчально-методичне забезпеченн¤ предмет≥в естетичного циклу та трудового навчанн¤".

-         ќсобливост≥ ≥нспектуванн¤ виховних заход≥в обм≥ну досв≥дом.

ѕрактичне зан¤тт¤ веде методист в≥дд≥лу осв≥ти √ригорчук ќльга ≤ван≥вна

-         допов≥дь заступника директора з виховноњ роботи загальноосв≥тньоњ школи I-III ступен≥в є2 —еневич √алини ¬асил≥вни "ѕро роботу загальноосв≥тньоњ орган≥зац≥њ "–одина".

8. ѕедагог≥чно-романтичний зах≥д о 14 год. 17 хв.

 

 

"Е Ќадивлюс¤ на сонце ≥ трави,

Ќаговорюс¤ з добрими людьми.

Ќе час минаЇ, а минаЇм ћи,

а минаЇм ћиЕ"

 

 

ћи, учител≥ загальноосв≥тньоњ школи I-III ступен≥в є2, щиро вд¤чн≥ ¬ам за те, що ви були у нас.

 


—хема загального анал≥зу уроку

 

 

 

I.÷≥леспр¤мован≥сть уроку:

1)      визначити тему уроку, м≥сце уроку в ситуативному-тематичному цикл≥, тип уроку;

2)      назвати ц≥л≥ уроку : практичн≥, загальноосв≥тн≥, розвиваюч≥, виховн≥;

3)      встановити в≥дпов≥дн≥сть поставлених ц≥лей м≥сцю уроку в ситуативно-тематичному цикл≥ та типу уроку.

 

II.—труктура ≥ зм≥ст уроку :

1)      назвати етапи уроку в њх посл≥довност≥;

2)      встановити в≥дпов≥дн≥сть прийом≥в навчанн¤ основними ц≥л¤ми уроку;

3)      оц≥нити рац≥ональн≥сть сп≥вв≥дношенн¤ тренувальних ≥ мовленнЇвих вправ;

4)      назвати допом≥жн≥ засоби навчанн¤, що використовувались, оц≥нити њх доц≥льн≥сть та ефективн≥сть ;

5)      визначати розвиваючу, осв≥тню, виховну, ц≥нн≥сть мовленнЇвого матер≥алу уроку ≥ вправ, њх в≥дпов≥дн≥сть в≥ковим ≥нтересам учн≥в.

 

†† III.јктивн≥сть учн≥в на уроц≥:

1)      визначити основн≥ форми взаЇмод≥њ вчител¤ та учн≥в на уроц≥, њх м≥сце(на ¤кому етап≥, дл¤ вир≥шенн¤ ¤ких завдань) та ефективн≥сть;

2)      окреслити прийоми стимулюванн¤ мовленнЇвоњ та розумовоњ активност≥ учн≥в.

 

†† IV.ћовленнЇва повед≥нка вчител¤:

1)      визначити в≥дпов≥дн≥сть мовленн¤ вчител¤ мовн≥й норм≥ його адаптованост≥ до р≥вн¤ мовноњ п≥дготовки учн≥в ≥ вимог шк≥льноњ програми;

2)      оц≥нити ч≥тк≥сть ≥ доступн≥сть формулюванн¤ вчителем завдань та звернен≥сть його мовленн¤ до учн≥в;

3)      обгрунтувати доц≥льн≥сть використанн¤ вчителем р≥дноњ мови на уроц≥;

4)      встановити сп≥вв≥дношенн¤ мовленн¤ вчител¤ та учн≥в на уроц≥.

 

†††† V .–езультативн≥сть уроку:

1)      назвати, чого навчились учн≥ на уроц≥;

2)      визначити в≥дпов≥дн≥сть р≥вн¤ сформованост≥ мовленнЇвих навичок та вм≥нь поставленими ц≥л¤ми;

3)      оц≥нити об'Їктивн≥сть та мотивац≥йний потенц≥ал виставлених учителем оц≥нок.

 

 

 


—хема поглибленого анал≥зу уроку

 

††††††† I.†† ÷≥леспр¤мован≥сть уроку:

1)      визначити практичну, осв≥тню, розвиваючу, виховну ц≥л≥ уроку;

2)      встановити в≥дпов≥дн≥сть ц≥лей уроку його м≥сцю в ситуативно-тематичному цикл≥, типу уроку на етапу навчанн¤.

 

†††††† II.—труктура та зм≥ст уроку:

1)      назвати етапи уроку;

2)      сп≥вв≥днести њх посл≥довн≥сть та розпод≥л часу з поставленими ц≥л¤ми та в≥ковими особливост¤ми учн≥в ≥ конкретними умовами навчанн¤;

3)      дати детальну характеристику заф≥ксованим етапам уроку.†††††

††††††† ј.ѕочаток уроку:

††††††††††††† визначити форму проведенн¤, оц≥нити мотивац≥йний потенц≥ал та

††††††††††††† в≥дпов≥дн≥сть в≥ковим особливост¤м ≥ р≥вню мовноњ п≥дготовк膆

††††††††††††† учн≥в;

сформулювати навчальн≥ завданн¤ початку уроку та визначити њх зв'¤зок з ц≥льовою установкою уроку;

††††††††††††† обгрунтувати в≥дпов≥дн≥сть використаних прийом≥в поставленим

††††††††††††† ц≥л¤м;

††††††††††††† оц≥нити ефективн≥сть використаних засоб≥в навчанн¤;

††††††††††††† охарактеризувати мовленнЇву повед≥нку вчител¤.

†††† ††††Ѕ.ќсновна частина уроку (з урахуванн¤м на¤вност≥ конкретних ланок

††††††††††††† уроку) :

а) подача нового матер≥алу:

визначити адекватн≥сть прийом≥в навчанн¤ етапами формуванн¤ мовленнЇвих навичок, труднощами засвоЇнн¤ даного матер≥алу ≥ р≥вню п≥дготовки учн≥в;

оц≥нити вмотивован≥сть та мовленнЇву спр¤мован≥сть подач≥ мовного матер≥алу,

забезпеченн¤ мовленнЇвоњ та розумовоњ активност≥ учн≥в;

назвати застосован≥ прийоми поточного контролю й оц≥нити њх адекватн≥сть поставленим ц≥л¤м;

визначити виховний, осв≥тн≥й, розвиваючий потенц≥ал використаних прийом≥в та њх в≥дпов≥дн≥сть в≥ковим особливост¤м учн≥в;

оц≥нити мовленнЇву повед≥нку вчител¤;

б) актив≥зац≥¤ д≥й учн≥в з метою використанн¤ мовного матер≥алу; встановити в≥дпов≥дн≥сть мовленнЇвих одиниць та посл≥довн≥сть вправ етапам формуванн¤ мовленнЇвих навичок;

визначити сп≥вв≥дношенн¤ мовних та умовно-мовленнЇвих вправ, оц≥нити його рац≥ональн≥сть з урахуванн¤м труднощ≥в засвоЇнн¤ мовного матер≥алу;

обгрунтувати вмотивован≥сть ≥ мовленнЇву спр¤мован≥сть тренуванн¤;

визначити прийоми актив≥зац≥њроботи вс≥х учн≥в та оц≥нити њх ефективн≥сть з урахуванн¤м в≥кових особливостей учн≥в ;

встановити зв'¤зок тренувальних вправ уроку з виконаним домашн≥м завданн¤м, оц≥нити ефективн≥сть форми його перев≥рки;

назвати використан≥ допом≥жн≥ засоби навчанн¤, оц≥нити њх ефективн≥сть та в≥дпов≥дн≥сть в≥ковим особливост¤м учн≥в ≥ р≥вню њх п≥дготовки;

визначити прийоми поточного контролю та оц≥нити њх адекватн≥сть поставленим завданн¤м;

визначати виховний, розвиваючий, осв≥тн≥й потенц≥ал використаних прийом≥в навчанн¤;

оц≥нити мовленнЇву повед≥нку вчител¤;

в) практика учн≥в у сп≥лкуванн≥;

оц≥нити вмотивован≥сть та ситуативну забезпечен≥сть ≥ншомовного сп≥лкуванн¤учн≥в;

визначити в≥дпов≥дн≥сть методичних прийом≥в етапам розвитку мовленнЇвих ум≥нь;

назвати прийоми актив≥зац≥њ роботи вс≥х учн≥в;

визначити адекватн≥сть прийом≥в контролю його об'Їктам;

встановити зв'¤зок урочноњ роботи з виконаним домашн≥м завданн¤м та оц≥нити

ефективн≥сть форм його перев≥рки;

визначити виховний, розвиваючий, осв≥тн≥й потенц≥ал використаних прийом≥в навчанн¤;

оц≥нити мовленнЇву повед≥нку вчител¤.

†††††† ¬.†† «авершенн¤ уроку:

оц≥нити своЇчасн≥сть ≥ ч≥тк≥сть по¤сненн¤ домашнього завданн¤,п≥дготовлен≥сть до нього завд¤ки проведеному уроку;

визначити усв≥домленн¤ учн¤ми дос¤гнутого р≥вн¤ практичного волод≥нн¤ мовою;

оц≥нити об'Їктивн≥сть виставлених оц≥нок, њх мотивац≥йний ≥ виховний потенц≥ал.

 

†††††† III.–езультативн≥сть уроку:

††† 1) визначити ступ≥нь усп≥шност≥ виконанн¤ плану уроку;

2) встановити в≥дпов≥дн≥сть дос¤гнутого на уроц≥ р≥вн¤ сформованост≥ мовленнЇвих навичок та вм≥нь поставленим ц≥л¤м.

 

«авданн¤ дл¤ проведенн¤ анал≥зу окремих елемент≥в уроку

 

1. ¬изначити ц≥л≥ (практичн≥, загальноосв≥тн≥, виховн≥, розвиваюч≥) ≥ тип уроку. ѕростежте за тим, ¤к≥ прийоми використовувались дл¤ дос¤гненн¤ основних ц≥лей уроку, дайте оц≥нку њх ефективност≥. ¬изначте зв'¤зок цього уроку з попередн≥ми уроками ситуативно-тематичного циклу

2. ¬ид≥л≥ть етапи уроку та заф≥ксуйте час, ¤кий в≥дводивс¤ на кожний з них. ¬изначте ступ≥нь в≥дпов≥дност≥ структури уроку його ц≥л¤м.

3. «аф≥ксуйте етапи уроку, визначте завданн¤ та зм≥ст кожного з них. «верн≥ть увагу на те, ¤к зд≥йснюЇтьс¤ перех≥д в≥д одного етапу до ≥ншого.

4. «аф≥ксуйте вправи, ¤к≥ використовувались на уроц≥. «верн≥ть увагу на ч≥тк≥сть ≥нструкц≥й учител¤, та в≥дпов≥дн≥сть њм д≥й учн≥в, на забезпечен≥сть вправ (за необх≥дност≥) зразком, на на¤вн≥сть контролю. ¬изначте форми взаЇмод≥њ вчител¤ та учн≥в п≥д час проведенн¤ вправ, оц≥н≥ть њх ефективн≥сть.

5. «апиш≥ть вправи, ¤к≥ використовувались на кожному етап≥ уроку, ф≥ксуючи њх посл≥довн≥сть. ¬изначте тип, вид використаних вправ. ќц≥н≥ть њх в≥дпов≥дн≥сть поставленим ц≥л¤м та етапам формуванн¤ мовленнЇвих навичок або мовленнЇвих ум≥нь. ¬изначте сп≥вв≥дношенн¤ м≥ж тренувальними ≥ мовленнЇвими вправами. ¬каж≥ть, ¤к≥ вправи ви могли б запропонувати, ¤кби були порушенн¤ у вибор≥ типу, виду вправ, або в њх посл≥довност≥, рац≥ональному сп≥вв≥дношенн≥ тренувальних ≥ мовленнЇвих вправ.

6. ѕростежте за використанн¤м па уроц≥ зоровоњ вербальноњ/невербальноњ наочност≥. «аф≥ксуйте, на ¤кому етап≥, ¤к≥ конкретн≥ засоби унаочненн¤ застосовувались, визначте њх мету. ќц≥н≥ть в≥дпов≥дн≥сть використаноњ наочност≥ поставленим ц≥л¤м, њњ доц≥льн≥сть ≥ достатн≥сть, ¤к≥сть та естетичн≥сть виконанн¤.

7. ѕростежте за використанн¤м дидактичного роздавального матер≥алу на уроц≥. «аф≥ксуйте, на ¤кому етап≥ уроку ≥ з ¤кою метою використовуЇтьс¤ роздавальний матер≥ал. ќц≥н≥ть в≥дпов≥дн≥сть його зм≥сту та форми поставлен≥й мет≥. ќхарактеризуйте форму та ¤к≥сть контролю п≥д час роботи учн≥в з роздавальним матер≥алом. ќц≥н≥ть ¤к≥сть виготовленн¤ вчителем роздавального матер≥алу.

8. ѕростежте за використанн¤м техн≥чних засоб≥в навчанн¤ на уроц≥. «аф≥ксуйте, ¤к≥ засоби, на ¤кому етап≥, з ¤кою метою застосовувались учителем. ќц≥н≥ть методичну доц≥льн≥сть њх використанн¤.

9. ѕростежте за проведенн¤м ≥гор на уроц≥. «аф≥ксуйте на ¤кому етап≥, ¤кий вид гри, з ¤кою метою використовувавс¤. ќц≥н≥ть в≥дпов≥дн≥сть гри поставлен≥й мет≥ та в≥ковим особливост¤м учн≥в. ќхарактеризуйте орган≥зац≥ю гри вчителем (ч≥тк≥сть установок, керуванн¤ д≥¤ми учн≥в п≥д час гри, ч≥тк≥сть п≥дсумк≥в).

10. ѕростежте за дос¤гненн¤м виховних, загальноосв≥тн≥х, розвиваючих ц≥лей уроку. ¬изначте, ¤к≥ прийоми використовував учитель дл¤ вихованн¤ учн≥в, розвитку њх п≥знавальних ≥нтерес≥в, пам'¤т≥, уваги, у¤ви тощо, дл¤ формуванн¤ навичок самост≥йноњ роботи над мовою, дл¤ розширенн¤ њх загального та ф≥лолог≥чного кругозору. «верн≥ть увагу на те, чи використовувавс¤ з ц≥Їю метою додатковий матер≥ал. ¬каж≥ть, ¤к≥ конкретн≥ виховн≥, загальноосв≥тн≥, розвиваюч≥ ц≥л≥ були дос¤гнут≥ на уроц≥, ¤кий потенц≥ал було використано.

11. ѕростежте за мовою вчител¤ на уроц≥. ќц≥н≥ть њњ правильн≥сть, виразн≥сть, звернен≥сть, емоц≥йну забарвлен≥сть. «верн≥ть увагу на економн≥сть мовленн¤ вчител¤, його дидактичн≥сть (включенн¤ вивченого матер≥алу, а також того, ¤кий вивчаЇтьс¤ ≥ буде вивчатис¤ найближчим часом). —тежте за тим, ¤к учитель адаптуЇ своЇ мовленн¤ (м≥м≥ку, жести, повтори, спрощенн¤, трансформац≥њ, опори тощо).

††††† «аф≥ксуйте, коли в≥н говорить р≥дною мовою, чи Ї в цьому необх≥дн≥сть. ¬станов≥ть сп≥вв≥дношенн¤ м≥ж мовленн¤м учител¤ та учн≥в на уроц≥.

12. ѕростежте за помилками учн≥в на уроц≥. ¬изначте њх характер (вимовн≥, лексичн≥, граматичн≥ тощо). ¬станов≥ть причину та запропонуйте можлив≥ шл¤хи њх усуненн¤. «верн≥ть увагу на те, ¤к≥ способи усуненн¤ та виправленн¤ помилок використовуЇ вчитель. ќц≥н≥ть њх ефективн≥сть. як≥ можливост≥ дл¤ запоб≥ганн¤ та усуненн¤ помилок не були використан≥ вчителем?

13. ѕростежте за дисципл≥ною в клас≥ та орган≥зац≥Їю уроку. ¬изначте ступ≥нь ≥нтенсивност≥ роботи учн≥в на уроц≥. «верн≥ть увагу на те, чи не було загублено час (коли, ск≥льки, з ¤коњ причини). «аф≥ксуйте, ¤к≥ прийоми використовуЇ вчитель дл¤ економ≥њ часу та б≥льшоњ ефективност≥ уроку. ¬≥дм≥тьте, ¤к учитель реагуЇ на порушенн¤ дисципл≥ни. —тежте за тим моментом, коли вчитель використовуЇ розр¤дки, а також за тим, ¤к≥ форми розр¤док в≥н використовуЇ.

14. ѕростежте за тим, ¤к використовуЇ вчитель дошку на уроц≥. «аф≥ксуйте, ¤к≥ записи були зроблен≥ на дошц≥ до уроку, ¤к≥ робилис¤ п≥д час уроку. ¬изначте њх мету. ќц≥н≥ть грамотн≥сть запис≥в, њх в≥дпов≥дн≥сть кал≥граф≥чн≥й норм≥, правильн≥сть розташуванн¤, њх доц≥льн≥сть ≥ достатн≥сть.

15. ѕростежте за опитуванн¤м учн≥в та оц≥нюванн¤м р≥вн¤ сформованост≥ њх мовленнЇвих навичок та ум≥нь. «аф≥ксуйте, ск≥льки учн≥в було опитано на уроц≥, ск≥льки учн≥в одержали оц≥нку за урок. ¬≥дм≥тьте об'Їкти контролю. ¬изначте види, форми, прийоми контролю. ¬станов≥ть њх в≥дпов≥дн≥сть об'Їктам контролю. «верн≥ть увагу на те, ¤к оц≥нювались мовленнЇв≥ д≥њ учн≥в, ¤к в≥вс¤ обл≥к оц≥нок. ѕроанал≥зуйте виставлен≥ вчител¤ми оц≥нки за урок. ќц≥н≥ть њх об'Їктивн≥сть, виховний, та мотивац≥йний потенц≥ал.

16. ѕростежте за орган≥зац≥Їю ≥ проведенн¤м початку уроку. «верн≥ть увагу на те, чи готовий клас до уроку (дошка, дидактичн≥ пос≥бники, техн≥чн≥ засоби, все необх≥дне на партах учн≥в) ≥ чи не було втрачено час через погану орган≥зац≥ю. ¬изначте, в ¤к≥й форм≥ проводивс¤ початок уроку, ¤ка його мета. ќц≥н≥ть прийоми, ¤к≥ використовував учитель дл¤ њњ дос¤гненн¤. ќхарактеризуйте зв'¤зок цього етапу уроку з наступними. ¬каж≥ть, ¤к по-≥ншому можна було розпочати цей урок.

17. ѕростежте за проведенн¤м мовленнЇвоњ зар¤дки. «верн≥ть увагу на вмотивован≥сть мовленнЇвих д≥й учн≥в. —формулюйте мету мовленнЇвоњ зар¤дки. ¬изначте прийоми, ¤к≥ використовував учитель дл¤ дос¤гненн¤ поставленоњ мети. ќц≥н≥ть њх ефективн≥сть. «верн≥ть увагу на матер≥ал, ¤кий використовував учитель дл¤ мовленнЇвоњ зар¤дки, виховний/загальноосв≥тн≥й потенц≥ал. ¬изначте зв'¤зок мовленнЇвоњ зар¤дки з наступними етапами уроку.

18. ѕростежте за проведенн¤м фонетичноњ зар¤дки. ¬изначте њњ мету, прийоми њњ дос¤гненн¤ та оц≥н≥ть њх в≥дпов≥дн≥сть. «верн≥ть увагу на те, чи використовувалась фонограма, оц≥н≥ть њњ доц≥льн≥сть. ќхарактеризуйте зв'¤зок фонетичноњ зар¤дки з наступними етапами уроку. ќц≥н≥ть готовн≥сть учител¤ дл¤ проведенн¤ фонетичноњ зар¤дки (дотриманн¤ правильност≥ вимови, знанн¤ напам'¤ть в≥рш≥в, рим≥вок, скоромовок, присл≥в'њв, ¤к≥ Ї матер≥алом дл¤ фонетичноњ зар¤дки, правильне синтагматичне членуванн¤, ≥нтонуванн¤).

19. ѕростежте за проведенн¤м завершального етапу уроку. «верн≥ть увагу на те, чи вчасно було його проведено. «аф≥ксуйте, ¤к учитель п≥дбиваЇ п≥дсумки уроку, на що звертаЇ увагу (що робили чи чого навчились, що вм≥Їмо), чи забезпечуЇ усв≥домленн¤ учн¤ми дос¤гнутого р≥вн¤ оволод≥нн¤ мовою. ќц≥н≥ть своЇчасн≥сть ≥ ч≥тк≥сть по¤сненн¤ домашнього завданн¤, його п≥дготовлен≥сть ходом уроку. ƒайте оц≥нку об'Їктивност≥, виховного та мотивац≥йного потенц≥алу виставлених учителем оц≥нок.

20. ѕростежте за перев≥ркою домашнього завданн¤ та по¤сненн¤м нового. «аф≥ксуйте, на ¤кому етап≥ вчитель перев≥р¤в домашнЇ завданн¤ учн≥в, ¤кий його зв'¤зок з метою уроку. ¬изначте, ¤к≥ форми та прийоми контролю використовував учитель, оц≥н≥ть њх ефективн≥сть. «верн≥ть увагу на прийоми актив≥зац≥њ учн≥в, а також на те, чи було забезпечене усв≥домленн¤ ≥ виправленн¤ помилок ус≥ма учн¤ми. «аф≥ксуйте час, коли вчитель даЇ домашнЇ завданн¤, обгрунтуйте доц≥льн≥сть моменту. «верн≥ть увагу на своЇчасн≥сть по¤сненн¤ домашнього завданн¤, ¤кщо це в≥дбуваЇтьс¤ на завершальному етап≥ уроку. ¬изначте зм≥ст, обс¤г ≥ мету домашнього завданн¤. ќц≥н≥ть його п≥дготовлен≥сть ходом уроку, а також те, чи буде воно служити базою дл¤ роботина наступному уроц≥. «верн≥ть увагу на ч≥тк≥сть, доступн≥сть по¤снень учител¤, на врахуванн¤ ≥ндив≥дуальних ≥ в≥кових особливостей учн≥в. ѕростежте, чи перев≥рив учитель правильн≥сть домашнього завданн¤ учн¤ми в щоденниках.

21. ѕростежте за введенн¤м нових лексичних одиниць. ¬изначте, до ¤кого словника належать нов≥ Ћќ. «верн≥ть увагу на те, ¤к учитель проводить ознайомленн¤ з Ћќ, чи врахована приналежн≥сть до певного словника. ¬изначте, ¤к≥ способи семантизац≥њ використовуЇ вчитель, оц≥н≥ть њх в≥дпов≥дн≥сть природ≥ Ћќ та в≥ковим особливост¤м учн≥в. «верн≥ть увагу на те, чи врахован≥ вс≥ можлив≥ труднощ≥ засвоЇнн¤ нових Ћќ. «аф≥ксуйте, ¤к учитель контролюЇ розум≥нн¤ нових Ћќ та оц≥н≥ть ефективн≥сть використанн¤ прийом≥в. «верн≥ть увагу на те, ¤к учитель забезпечуЇ активн≥сть ус≥х учн≥в. «апиш≥ть вправи, ¤к≥ використовуЇ вчитель дл¤ закр≥пленн¤ нових Ћќ. ¬изначте њх тип, вид та оц≥н≥ть њх ефективн≥сть ≥ достатн≥сть. ƒайте оц≥нку вир≥шенню загальноосв≥тн≥х, розвиваючих завдань, в≥дм≥тьте, чи все було використане вчителем.

22. ѕростежте за по¤сненн¤м нового граматичного матер≥алу, визначте, до ¤кого м≥н≥муму в≥н належить. «верн≥ть увагу на те, ¤к учитель проводить ознайомленн¤ з новим граматичним ¤вищем, чи врахована його приналежн≥сть до певного граматичного м≥н≥муму. «аф≥ксуйте, ¤к учитель контролюЇ розум≥нн¤ функц≥њ √—, оц≥н≥ть ефективн≥сть прийом≥в контролю. ¬изначте, в ¤к≥й форм≥ було подано правило щодо формоутворенн¤, оц≥н≥ть доц≥льн≥сть такоњ форми. ¬станов≥ть, чи врахован≥ вс≥ труднощ≥ засвоЇнн¤ даного граматичного ¤вища. «апиш≥ть вправи, ¤к≥ використовуЇ вчитель дл¤ закр≥пленн¤ нового граматичного матер≥алу. ¬изначте њх тип, вид та оц≥н≥ть њх ефективн≥сть ≥ достатн≥сть. ƒайте оц≥нку вир≥шеннюзагальноосв≥тн≥х, розвиваючих завдань, в≥дм≥тьте, чи все було використане вчителем.

23. ѕростежте за орган≥зац≥Їю засвоЇнн¤ Ћќ або √— на уроц≥. ¬изначте, до ¤кого м≥н≥муму вони належать. «верн≥ть увагу на те, чи створив учитель необх≥дну мотивац≥ю дл¤ вживанн¤ мовного матер≥алу. «апиш≥ть вправи, ¤к≥ використовував учитель дл¤ формуванн¤ в≥дпов≥дних навичок. ¬изначте њх тип, вид. ќц≥н≥ть адекватн≥сть використаних вправ та њх посл≥довн≥сть завданн¤м даного етапу формуванн¤ навичок, њх достатн≥сть. ¬изначте ефективн≥сть використаних мовних ≥ перекладних вправ. «верн≥ть увагу на те, ¤к≥ труднощ≥ в≥дчували учн≥ у засвоЇнн≥ мовного матер≥алу. як≥ шл¤хи њх подоланн¤ ви змогли б запропонувати? «аф≥ксуйте форми взаЇмод≥њ вчител¤ та учн≥в п≥д час виконанн¤ вправ, њх ефективн≥сть.

24. ѕростежте за навчанн¤м техн≥ки читанн¤. «апиш≥ть вправи, ¤к≥ використовував учитель, оц≥н≥ть њх в≥дпов≥дн≥сть поставлен≥й мет≥. «верн≥ть увагу на форму пов≥домленн¤ нового правила читанн¤. ќц≥н≥ть ефективн≥сть ≥ доц≥льн≥сть такоњ форми з урахуванн¤м в≥кових особливостей учн≥в. ¬каж≥ть, ¤к≥ труднощ≥ в≥дчували учн≥ в читанн≥, що ви могли запропонувати дл¤ њх подоланн¤. «аф≥ксуйте, ¤к учитель контролював правильн≥сть (швидк≥сть) читанн¤ та ¤к≥ прийоми використовував дл¤ актив≥зац≥њ вс≥х учн≥в. ќц≥н≥ть њх ефективн≥сть.

25. ѕростежте за процесом навчанн¤ письма. ¬изначте об'Їкт навчанн¤ (кал≥граф≥¤, орфограф≥¤, запис). «апиш≥ть вправи, ¤к≥ використовуЇ вчитель, оц≥н≥ть њх адекватн≥сть об'Їкту навчанн¤ ≥ в≥дпов≥дн≥й мет≥. «верн≥ть увагу на те, чи були врахован≥ вс≥ труднощ≥ засвоЇнн¤ матер≥алу; що ви могли б запропонувати дл¤ њх запоб≥ганн¤ ? «аф≥ксуйте, ¤к учитель контролюЇ письмову роботу учн≥в, оц≥н≥ть ефективн≥сть використаних прийом≥в.

26. ѕростежте за навчанн¤м монолог≥чного мовленн¤ на уроц≥. ¬изначте етап розвитку вм≥нь монолог≥чного мовленн¤ та його в≥дпов≥дн≥сть м≥сцю уроку в ситуативно-тематичному цикл≥. «верн≥ть увагу на те, ¤к вчитель вмотивовуЇ говор≥нн¤ учн≥в, чи правильно створюЇ навчальн≥ мовленнЇв≥ ситуац≥њ. «апиш≥ть, ¤к≥ вправи використовуЇ вчитель, та оц≥н≥ть њх в≥дпов≥дн≥сть даному етапу розвитку вм≥нь монолог≥чного мовленн¤. «аф≥ксуйте, ¤к≥ опори використовуЇ вчитель, оц≥н≥ть њх доц≥льн≥сть та ефективн≥сть. ¬станов≥ть, чи в≥дпов≥дають самост≥йн≥ висловлюванн¤ учн≥в програмним вимогам. «верн≥ть увагу на те, ¤к учитель привертаЇ увагу всього класу до ≥ндив≥дуальних висловлювань учн≥в. ƒайте оц≥нку вир≥шенню виховних, загальноосв≥тн≥х ≥ розвиваючих завдань, з'¤суйте, чи все було використано вчителем.

27. ѕростежте за навчанн¤м д≥алог≥чного мовленн¤ на уроц≥. ¬изначте етап розвитку вм≥нь д≥алог≥чного мовленн¤ та його в≥дпов≥дн≥сть м≥сцю уроку в ситуативно-тематичному цикл≥. «верн≥ть увагу на те, ¤к учитель вмотивовуЇ говор≥нн¤, чиправильно створюЇ навчальн≥ мовленнЇв≥ ситуац≥њ. «апиш≥ть, ¤к≥ вправи використовуЇ вчитель, та оц≥н≥ть њх в≥дпов≥дн≥сть даному етапу розвитку вм≥нь д≥алог≥чного мовленн¤. «аф≥ксуйте, ¤к≥ допом≥жн≥ засоби навчанн¤ використовуЇ вчитель, оц≥н≥ть њх доц≥льн≥сть та ефективн≥сть. ¬станов≥ть, чи в≥дпов≥даЇ д≥алог≥чне мовленн¤ учн≥в вимогам програми. «аф≥ксуйте форми взаЇмод≥њ вчител¤ та учн≥в ≥ учн≥в м≥ж собою п≥д час проведенн¤ вправ, оц≥н≥ть њх ефективн≥сть. ƒайте оц≥нку вир≥шенню виховних, загальноосв≥тн≥х ≥ розвиваючих завдань.

28. ѕростежте за навчанн¤ читанн¤. ¬изначте, кого виду читанн¤ навчаютьс¤ учн≥. «верн≥ть увагу на те, чи п≥дготовлен≥ учн≥ до читанн¤, ¤к≥ прийоми використовуЇ дл¤ цього вчитель. ¬≥дм≥тьте, ¤к вмотивовуЇтьс¤ читанн¤ учн≥в. «аф≥ксуйте, ¤к орган≥зуЇтьс¤ робота над текстом, чи в≥дпов≥даЇ вона виду читанн¤, ¤кого навчаютьс¤ учн≥. ¬изначте способи контролю розум≥нн¤ тексту, ¤к≥ використовував учитель, оц≥н≥ть њх в≥дпов≥дн≥сть виду читанн¤ та ефективн≥сть. ƒайте оц≥нку вир≥шенню виховних, загальноосв≥тн≥х, розвиваючих завдань, в≥дм≥тьте, що не було враховано вчителем.

29. ѕростежте за навчанн¤м ауд≥юванн¤. ƒайте оц≥нку тексту дл¤ ауд≥юванн¤ (побудований на знайомому мовному матер≥ал≥, м≥стить незнайом≥ Ћќ, ≥нформативна ц≥нн≥сть, виховна спр¤мован≥сть). ¬≥дм≥тьте, ¤к подававс¤ ауд≥отекст учн¤м (мовленн¤ вчител¤, звукозапис). «верн≥ть увагу на те, чи п≥дготовлен≥ учн≥ до ауд≥юванн¤, ¤к≥ прийоми використовуЇ дл¤ цього вчитель. ќц≥н≥ть њх в≥дпов≥дн≥сть тексту. «аф≥ксуйте, ¤к орган≥зовуЇтьс¤ прослуховуванн¤ тексту. «верн≥ть увагу на те, чи вмотивовуЇтьс¤ д≥¤льн≥сть учн≥в, чи одержують вони завданн¤ на вилученн¤ певноњ ≥нформац≥њ. «апиш≥ть, ¤к≥ способи контролю розум≥нн¤ тексту використовуЇ вчитель, оц≥н≥ть њх достатн≥сть ≥ ефективн≥сть. ¬≥дм≥тьте, ¤к≥ труднощ≥ в≥дчували учн≥ в ауд≥юванн≥, визначте њх причини. ƒайте оц≥нку дос¤гненню виховних, загальноосв≥тн≥х, розвиваючих ц≥лей.


”„»“≈Ћё ,  ’“ќ  ¬»  ?
 


 умир

Ћюбима людина

ƒруг, при¤тель

“овариш

 онтролер

ƒогл¤дач

Ћ≥кар

ѕсихотерапевт

”т≥шитель

¬чений

ƒосл≥дник

—простер≥гач, спостережний

ѕросв≥титель, просв≥тник

Ќаставник, напутник

 ер≥вник

ќрган≥затор

–адник

Ћ≥дер

¬ихователь

ќп≥кун

Ќ¤нька

ѕропов≥дник

ќратор

–озпов≥дач, опов≥дач

јртист

 лоун

Ѕлазень, опудало

ќц≥нник, оц≥нювач

 ритик

—удд¤

≤нформатор

 онсультант

≈ксперт

≤нструктор

“ренер

ƒресирувальник

 


—тор≥нка поез≥њ

¬ертикальный свиток: ј ж≥нка буваЇ на ос≥нь так схожаЕ
“о тиха й прив≥тна, а то - непогожа.
“о скропить сльозою,
“о сонцем засв≥тить,
“о прагне зими,
“о вертаЇтьс¤ в л≥то.

ј ж≥нка, ¤к ос≥нь, плодами багата
Ќа н≥жн≥сть, добро, материнство ≥ св¤т≥сть.
як вересень тихий, з≥гр≥Ї душею.
Ќе страшно морозу, чекати ≥з нею.

ј ж≥нка буваЇ тривожна, ¤к ос≥ньЕ
“о дихаЇ в≥тром,
“о ласки попросить,
“о болю завдасть,
“о вигоњть рани,
Ћисточком у св≥т полетить за коханн¤м.

ј ос≥нь в природ≥ - це завжди, ¤к диво,
“ак само ≥ ж≥нка
ЅуваЇ вродлива,
ЅуваЇ примхлива,
ЅуваЇ зрадлива.
Ќехай т≥льки кожна з них буде щаслива!

                            јвтор майже нев≥домий
 


!

 


 

¬итоки мудрост≥ 

 

 

 

 

 


1.      ажуть, що вродлив≥ ж≥нки здеб≥льшого нещаслив≥. ј воно, може, й справедливо. ¬рода ≥ щаст¤? „и не забагато два гриби в борщ?

2.     –озумна ж≥нка у житт≥ чолов≥ка - це хл≥б насущний. ¬оно - то так, але ж не хл≥бом одним.

3.     —пов≥дь ж≥нки: "я тебе н≥коли не любила. „ому по роках ти став мен≥ дорогий? „и не тому, що розчарувалас¤ в тих, кого любила."

4.      оли при зустр≥ч≥ з≥ знайомим тоб≥ вже вирвалось: "як ви зм≥нилис¤Е", то скоренько додай: "Ќа краще".

5.     - ћинула пора, коли ¤ черпала щаст¤ ополонниками. “епер спасиб≥ дол≥ за десертн≥ ложечки,- сказала ж≥нка, ¤ка зналас¤ на ц≥н≥ часу.

6.     - «авжди проценти мил≥ш≥, н≥ж кап≥тал,- сказала бабус¤, ц≥луючи внучку.

7.     ћало написати щось ген≥альне, треба ще знайти дурн≥в, ¤к≥ це читатимуть.

8.     ∆≥нка не винна в тому, що ти њњ чолов≥к.

9.     ” коханн≥ вс≥ розм≥ри гарн≥.

10.            ’то не з нами, тому б≥льше заплатили.

11.            ¬с≥м однаково куди йти, - все одно прийдемо не туди.

12.            ∆≥нка п≥знаЇтьс¤, коли њњ чолов≥к у в≥др¤дженн≥.

13.            ÷≥каво, за ¤к≥ кошти живуть т≥, хто працюЇ?

14.            ўасливий той, хто вже змиривс¤ з тим, що в≥н не щасливий.

15.            ѕоради дають дурн≥, розумн≥ працюють радниками.

16.            ∆≥нка завжди знайде, що пробачити чолов≥ков≥.

17.            ќсобливо багато треба тим, у кого вже все Ї.

18.            ќсобливо багато ас≥в серед народжених повзати.

19.            якщо не зберегти ж≥нок - чолов≥ки загинуть!

20.            ” боротьб≥ за виживанн¤ народ кер≥вництву ¤вно програЇ.

21.            ¬еликий ≥ могутн≥й Е ж≥ночий ¤зичок!

22.            Ѕажанн¤ кинути пити у нас уже в кров≥.

 


 

 



ЕЌехай п≥дождуть нев≥дклан≥ справи.

я надивлюсь на сонце ≥ трави,

≤ наговорюс¤ з добрими людьми.

Ќе час минаЇ, а минаЇм миЕ

 

Ћ≥на  остенко

 

ћолитва школи

 

√осподи, дай мен≥ силу зд≥йснити те, що ¤ повинен зробити.

√осподи, дай мен≥ терп≥нн¤ змиритис¤ з тим, чого ¤ не можу зробити.

√осподи, дай мен≥ мудр≥сть в≥др≥знити можливе в≥д неможливого.

јм≥нь.

 

∆итт¤ - це можлив≥сть. —користайс¤ нею.

∆итт¤ - краса. «ахоплено сприйми њњ.

∆итт¤ - це мр≥¤. «д≥йсни њњ.

∆итт¤ - це виклик. ѕрийми його.

∆итт¤ - це обов'¤зок тв≥й насущний. ¬иконай його.

∆итт¤ - це гра. —тань гравцем.

∆итт¤ - це багатство. Ќе розтринькай його.

∆итт¤ - це надбанн¤. Ѕережи його.

∆итт¤ - це любов. Ќасолодись нею сповна!

∆итт¤ - це тайна. ѕ≥знай њњ.

∆итт¤ - це долина страждань. ѕересиль њњ.

∆итт¤ - це п≥сн¤. ѕросп≥вай њњ до к≥нц¤.

∆итт¤ - це боротьба. —тань борцем.

∆итт¤ - це безодн¤ нев≥домого. —тупи в нењ без страху.

∆итт¤ - це удача. Ўукай цю мить.

∆итт¤ таке прекрасне - не занапасти!

÷е твоЇ житт¤. Ѕорись за нього.

 

—качать реферат (57Kb)

 

 

Hosted by uCoz