главна¤ | добавить реферат | оценить |
Ќайти: | на: |
Ќавчально-методичне забезпеченн¤ предмет≥в естетичного
циклу та трудового навчанн¤
–обота загальношк≥льноњ орган≥зац≥њ "–одина"
—ем≥нар заступник≥в директор≥в
з навчально-виховноњ роботи њ заступник≥в з виховноњ† роботи загальноосв≥тн≥х шк≥л м. оломињ
2000
р≥к
1. 9год. 01 хв. ѕрив≥тальне
слово директора школи.
†††††††††††††††††††††††† ¬≥танн¤
учител≥в школи.
2. ¬изначенн¤ мети сем≥нару.
††† ћету
сем≥нару визначатимуть зав≥дувачка методичним
†††
каб≥нетом† в≥дд≥лу† осв≥ти ¬ижак √анна ѕетр≥вна ≥ методист
††† в≥дд≥лу
осв≥ти √ригорчук ќльга ≤ван≥вна.
3. ѕерший тур урок≥в обм≥ну досв≥дом.
††† 9 год. 25 хв. - 10 год. 10 хв.
-
урок трудового навчанн¤ у 1¬ клас≥ на тему† "Ѕлагослови, мати, весну закликати,
весну закликати, зиму проводжати ".
”читель —имчич ќксана ≤ван≥вна
(учитель першоњ категор≥њ)
-
урок трудового навчанн¤ у 9Ѕ клас≥ на тему
"ќранжуванн¤ кв≥т≥в б≥сером".
”читель ѕ≥щак √алина ¬асил≥вна
(квал≥ф≥кац≥йна категор≥¤ - учитель )
4. ƒругий тур уроку обм≥ну досв≥дом.
†††† 10 год. 20 хв. - 11 год. 05 хв.
-
урок образотворчого мистецтва в 2Ѕ клас≥ на тему† "«азирну у матусин≥ оч≥ ласкав≥ ".
”читель ѕаращук ћирослав ¬асильович
(учитель вищоњ категор≥њ)
-
урок христи¤нськоњ етики у 10ј клас≥ на тему
"—усп≥льний спок≥й ≥ толерантн≥сть" .
”читель јндрус¤к ћар≥¤ ≤лл≥вна
(учитель вищоњ категор≥њ)
5. ¬иховн≥ заходи обм≥ну досв≥дом.
††††† 9 год. 25 хв. - 10 год. 10 хв.
-
виховний зах≥д у 6Ѕ клас≥ "ќй чий то к≥нь стоњть,
†††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††
ўо сива гривонька Е"
††††††††††† ”читель —лаба Ћюдмила ≤ван≥вна
††††††††††† (учитель першоњ категор≥њ)
†††††† 10 год. 20 хв. - 11 год. 05 хв.
-
екскурс≥¤-подорож у 8¬ клас≥ "ѕлаЇм".
”читель –емша јнел¤ …осип≥вна
(учитель вищоњ категор≥њ)
6. “рет≥й тур. ѕозакласний зах≥д.
††††††† 11 год. 20 хв. - 12 год. 05 хв.
-
ритуал-посв¤та учн≥в 1ј класу в озачата. ”рочистий прийом
першокласник≥в в зальношк≥льну учн≥вську орган≥зац≥ю "–одина".
”чител≥: √родз≥нська ќрис¤ ¬олодимир≥вна
††††††††††††††† (учитель вищоњ
категор≥њ, учитель-методист)
†††††††††††††††† јндрус¤к ћар≥¤
≤лл≥вна
††††††††††††††† (учитель вищоњ
категор≥њ)
7. Ќауково-практична частина сем≥нару.
††††††† 13 год. 01 хв. - 14 год. 02 хв.
-
особливост≥ ≥нспектуванн¤
урок≥в обм≥ну досв≥дом.
ѕрактичне зан¤тт¤ веде
зав≥дувачка методичним каб≥нетом ¬ижак √анна ѕетр≥вна;
-
†допов≥дь заступника директора
загальноосв≥тньоњ школи I-III ступен≥в є2 ћанаковоњ √алини ‘едор≥вни на тему "ѕро
навчально-методичне забезпеченн¤ предмет≥в естетичного циклу та трудового
навчанн¤".
-
ќсобливост≥ ≥нспектуванн¤
виховних заход≥в обм≥ну досв≥дом.
ѕрактичне зан¤тт¤ веде
методист в≥дд≥лу осв≥ти √ригорчук ќльга ≤ван≥вна
-
†допов≥дь заступника директора з виховноњ
роботи загальноосв≥тньоњ школи I-III ступен≥в є2 —еневич √алини
¬асил≥вни "ѕро роботу загальноосв≥тньоњ орган≥зац≥њ "–одина".
8.
ѕедагог≥чно-романтичний зах≥д о 14 год. 17 хв.
"Е Ќадивлюс¤ на сонце ≥ трави,
Ќаговорюс¤ з добрими людьми.
Ќе час минаЇ, а минаЇм ћи,
а минаЇм ћиЕ"
†ћи, учител≥ загальноосв≥тньоњ школи I-III ступен≥в
є2, щиро вд¤чн≥ ¬ам за те, що ви були у нас.
—хема загального анал≥зу уроку
1)
визначити тему уроку, м≥сце
уроку в ситуативному-тематичному цикл≥, тип уроку;
2)
назвати ц≥л≥ уроку : практичн≥,
загальноосв≥тн≥, розвиваюч≥, виховн≥;
3)
встановити в≥дпов≥дн≥сть
поставлених ц≥лей м≥сцю уроку в ситуативно-тематичному цикл≥ та типу уроку.
II.† —труктура ≥ зм≥ст уроку :
1)
назвати етапи уроку в њх посл≥довност≥;
2)
встановити в≥дпов≥дн≥сть
прийом≥в навчанн¤ основними ц≥л¤ми уроку;
3)
оц≥нити рац≥ональн≥сть
сп≥вв≥дношенн¤ тренувальних ≥ мовленнЇвих вправ;
4)
назвати допом≥жн≥ засоби
навчанн¤, що використовувались, оц≥нити њх доц≥льн≥сть та ефективн≥сть ;
5)
визначати розвиваючу, осв≥тню,
виховну, ц≥нн≥сть мовленнЇвого матер≥алу уроку ≥ вправ, њх в≥дпов≥дн≥сть
в≥ковим ≥нтересам учн≥в.
†† III.† јктивн≥сть учн≥в на уроц≥:
1)
визначити основн≥ форми
взаЇмод≥њ вчител¤ та учн≥в на уроц≥, њх м≥сце(на ¤кому етап≥, дл¤ вир≥шенн¤
¤ких завдань) та ефективн≥сть;
2)
окреслити прийоми стимулюванн¤
мовленнЇвоњ та розумовоњ активност≥ учн≥в.
†† IV.† ћовленнЇва
повед≥нка вчител¤:
1)
визначити в≥дпов≥дн≥сть
мовленн¤ вчител¤ мовн≥й норм≥ його адаптованост≥ до р≥вн¤ мовноњ п≥дготовки
учн≥в ≥ вимог шк≥льноњ програми;
2)
оц≥нити ч≥тк≥сть ≥ доступн≥сть
формулюванн¤ вчителем завдань та звернен≥сть його мовленн¤ до учн≥в;
3)
обгрунтувати доц≥льн≥сть
використанн¤ вчителем р≥дноњ мови на уроц≥;
4)
встановити сп≥вв≥дношенн¤
мовленн¤ вчител¤ та учн≥в на уроц≥.
††††† V .† –езультативн≥сть уроку:
1)
назвати, чого навчились учн≥ на
уроц≥;
2)
визначити в≥дпов≥дн≥сть р≥вн¤
сформованост≥ мовленнЇвих навичок та вм≥нь поставленими ц≥л¤ми;
3)
оц≥нити об'Їктивн≥сть
та мотивац≥йний потенц≥ал виставлених учителем оц≥нок.
—хема поглибленого анал≥зу уроку
†††††††
1)
визначити практичну, осв≥тню,
розвиваючу, виховну ц≥л≥ уроку;
2)
встановити в≥дпов≥дн≥сть ц≥лей
уроку його м≥сцю в ситуативно-тематичному цикл≥, типу уроку на етапу навчанн¤.
†††††† II.† —труктура та зм≥ст уроку:
1) назвати етапи уроку;
2)
сп≥вв≥днести њх посл≥довн≥сть та розпод≥л часу з поставленими ц≥л¤ми та в≥ковими особливост¤ми учн≥в ≥ конкретними умовами навчанн¤;
3)
дати детальну характеристику
заф≥ксованим етапам уроку.† †††††
†††††††
ј.† ѕочаток уроку:
†††††††††††††
визначити форму проведенн¤, оц≥нити мотивац≥йний потенц≥ал та†
†††††††††††††
в≥дпов≥дн≥сть в≥ковим особливост¤м ≥ р≥вню мовноњ п≥дготовк膆
†††††††††††††
учн≥в;
сформулювати навчальн≥
завданн¤ початку уроку та визначити њх зв'¤зок з ц≥льовою установкою
уроку;
†††††††††††††
обгрунтувати в≥дпов≥дн≥сть використаних прийом≥в поставленим
†††††††††††††
ц≥л¤м;
†††††††††††††
оц≥нити ефективн≥сть використаних засоб≥в навчанн¤;
†††††††††††††
охарактеризувати мовленнЇву повед≥нку вчител¤.
†††† ††††Ѕ.† ќсновна
частина уроку (з урахуванн¤м на¤вност≥ конкретних ланок
†††††††††††††
уроку) :
а) подача нового
матер≥алу:
визначити адекватн≥сть
прийом≥в навчанн¤ етапами формуванн¤ мовленнЇвих навичок, труднощами засвоЇнн¤
даного матер≥алу ≥ р≥вню п≥дготовки учн≥в;
оц≥нити вмотивован≥сть
та мовленнЇву спр¤мован≥сть подач≥ мовного матер≥алу,
забезпеченн¤ мовленнЇвоњ
та розумовоњ активност≥ учн≥в;
назвати застосован≥
прийоми поточного контролю й оц≥нити њх адекватн≥сть поставленим ц≥л¤м;
визначити виховний,
осв≥тн≥й, розвиваючий потенц≥ал використаних прийом≥в та њх в≥дпов≥дн≥сть
в≥ковим особливост¤м учн≥в;
оц≥нити мовленнЇву
повед≥нку вчител¤;
б) актив≥зац≥¤ д≥й учн≥в
з метою використанн¤ мовного матер≥алу; встановити в≥дпов≥дн≥сть мовленнЇвих
одиниць та посл≥довн≥сть вправ етапам формуванн¤ мовленнЇвих навичок;
визначити сп≥вв≥дношенн¤
мовних та умовно-мовленнЇвих вправ, оц≥нити його рац≥ональн≥сть з урахуванн¤м
труднощ≥в засвоЇнн¤ мовного матер≥алу;
обгрунтувати
вмотивован≥сть ≥ мовленнЇву спр¤мован≥сть тренуванн¤;
визначити прийоми
актив≥зац≥њ† роботи вс≥х учн≥в та оц≥нити
њх ефективн≥сть з урахуванн¤м в≥кових особливостей учн≥в ;
встановити зв'¤зок
тренувальних вправ уроку з виконаним домашн≥м завданн¤м, оц≥нити ефективн≥сть
форми його перев≥рки;
назвати використан≥
допом≥жн≥ засоби навчанн¤, оц≥нити њх ефективн≥сть та в≥дпов≥дн≥сть в≥ковим
особливост¤м учн≥в ≥ р≥вню њх п≥дготовки;
визначити прийоми
поточного контролю та оц≥нити њх адекватн≥сть поставленим завданн¤м;
†визначати виховний, розвиваючий, осв≥тн≥й
потенц≥ал використаних прийом≥в навчанн¤;
оц≥нити мовленнЇву
повед≥нку вчител¤;
в) практика учн≥в у
сп≥лкуванн≥;
оц≥нити вмотивован≥сть
та ситуативну забезпечен≥сть ≥ншомовного сп≥лкуванн¤учн≥в;
визначити в≥дпов≥дн≥сть
методичних прийом≥в етапам розвитку мовленнЇвих ум≥нь;
назвати прийоми
актив≥зац≥њ роботи вс≥х учн≥в;
визначити адекватн≥сть
прийом≥в контролю його об'Їктам;
встановити зв'¤зок
урочноњ роботи з виконаним домашн≥м завданн¤м та оц≥нити
ефективн≥сть форм його
перев≥рки;
визначити виховний,
розвиваючий, осв≥тн≥й потенц≥ал використаних прийом≥в навчанн¤;
оц≥нити мовленнЇву
повед≥нку вчител¤.
†††††† ¬.†† «авершенн¤ уроку:
оц≥нити своЇчасн≥сть ≥
ч≥тк≥сть по¤сненн¤ домашнього завданн¤,п≥дготовлен≥сть до нього завд¤ки
проведеному уроку;
визначити усв≥домленн¤
учн¤ми дос¤гнутого р≥вн¤ практичного волод≥нн¤ мовою;
оц≥нити об'Їктивн≥сть
виставлених оц≥нок, њх мотивац≥йний ≥ виховний потенц≥ал.
†††††† III.† –езультативн≥сть уроку:
††† 1) визначити ступ≥нь усп≥шност≥
виконанн¤ плану уроку;
2) встановити
в≥дпов≥дн≥сть дос¤гнутого на уроц≥ р≥вн¤ сформованост≥ мовленнЇвих навичок та
вм≥нь поставленим ц≥л¤м.
«авданн¤ дл¤ проведенн¤ анал≥зу окремих елемент≥в
уроку
1. ¬изначити ц≥л≥ (практичн≥, загальноосв≥тн≥, виховн≥,
розвиваюч≥) ≥ тип уроку. ѕростежте за тим, ¤к≥ прийоми використовувались дл¤
дос¤гненн¤ основних ц≥лей уроку, дайте оц≥нку њх ефективност≥. ¬изначте зв'¤зок
цього уроку з попередн≥ми уроками ситуативно-тематичного циклу
2. ¬ид≥л≥ть етапи уроку та заф≥ксуйте час, ¤кий
в≥дводивс¤ на кожний з них. ¬изначте ступ≥нь в≥дпов≥дност≥ структури уроку його
ц≥л¤м.
3. «аф≥ксуйте етапи уроку, визначте завданн¤ та зм≥ст
кожного з них. «верн≥ть увагу на те, ¤к зд≥йснюЇтьс¤ перех≥д в≥д одного етапу
до ≥ншого.
4. «аф≥ксуйте вправи, ¤к≥ використовувались на уроц≥.
«верн≥ть увагу на ч≥тк≥сть ≥нструкц≥й учител¤, та в≥дпов≥дн≥сть њм д≥й учн≥в,
на забезпечен≥сть вправ (за необх≥дност≥) зразком, на на¤вн≥сть контролю.
¬изначте форми взаЇмод≥њ вчител¤ та учн≥в п≥д час проведенн¤ вправ, оц≥н≥ть њх
ефективн≥сть.
5. «апиш≥ть вправи, ¤к≥ використовувались на кожному
етап≥ уроку, ф≥ксуючи њх посл≥довн≥сть. ¬изначте тип, вид використаних вправ.
ќц≥н≥ть њх в≥дпов≥дн≥сть поставленим ц≥л¤м та етапам формуванн¤ мовленнЇвих
навичок або мовленнЇвих ум≥нь. ¬изначте сп≥вв≥дношенн¤ м≥ж тренувальними ≥
мовленнЇвими вправами. ¬каж≥ть, ¤к≥ вправи ви могли б запропонувати, ¤кби були
порушенн¤ у вибор≥ типу, виду вправ, або в њх посл≥довност≥, рац≥ональному
сп≥вв≥дношенн≥ тренувальних ≥ мовленнЇвих вправ.
6. ѕростежте за використанн¤м па уроц≥ зоровоњ
вербальноњ/невербальноњ наочност≥. «аф≥ксуйте, на ¤кому етап≥, ¤к≥ конкретн≥
засоби унаочненн¤ застосовувались, визначте њх мету. ќц≥н≥ть в≥дпов≥дн≥сть
використаноњ наочност≥ поставленим ц≥л¤м, њњ доц≥льн≥сть ≥ достатн≥сть, ¤к≥сть
та естетичн≥сть виконанн¤.
7. ѕростежте за використанн¤м дидактичного роздавального
матер≥алу на уроц≥. «аф≥ксуйте, на ¤кому етап≥ уроку ≥ з ¤кою метою
використовуЇтьс¤ роздавальний матер≥ал. ќц≥н≥ть в≥дпов≥дн≥сть його зм≥сту та
форми поставлен≥й мет≥. ќхарактеризуйте форму та ¤к≥сть контролю п≥д час роботи
учн≥в з роздавальним матер≥алом. ќц≥н≥ть ¤к≥сть виготовленн¤ вчителем
роздавального матер≥алу.
8. ѕростежте за використанн¤м техн≥чних засоб≥в навчанн¤
на уроц≥. «аф≥ксуйте, ¤к≥ засоби, на ¤кому етап≥, з ¤кою метою застосовувались
учителем. ќц≥н≥ть методичну доц≥льн≥сть њх використанн¤.
9. ѕростежте за проведенн¤м ≥гор на уроц≥. «аф≥ксуйте на
¤кому етап≥, ¤кий вид гри, з ¤кою метою використовувавс¤. ќц≥н≥ть в≥дпов≥дн≥сть
гри поставлен≥й мет≥ та в≥ковим особливост¤м учн≥в. ќхарактеризуйте орган≥зац≥ю
гри вчителем (ч≥тк≥сть установок, керуванн¤ д≥¤ми учн≥в п≥д час гри, ч≥тк≥сть
п≥дсумк≥в).
10. ѕростежте за дос¤гненн¤м виховних, загальноосв≥тн≥х,
розвиваючих ц≥лей уроку. ¬изначте, ¤к≥ прийоми використовував учитель дл¤
вихованн¤ учн≥в, розвитку њх п≥знавальних ≥нтерес≥в, пам'¤т≥, уваги, у¤ви тощо,
дл¤ формуванн¤ навичок самост≥йноњ роботи над мовою, дл¤ розширенн¤ њх
загального та ф≥лолог≥чного кругозору. «верн≥ть увагу на те, чи
використовувавс¤ з ц≥Їю метою додатковий матер≥ал. ¬каж≥ть, ¤к≥ конкретн≥
виховн≥, загальноосв≥тн≥, розвиваюч≥ ц≥л≥ були дос¤гнут≥ на уроц≥, ¤кий
потенц≥ал було використано.
11. ѕростежте за мовою вчител¤ на уроц≥. ќц≥н≥ть њњ
правильн≥сть, виразн≥сть, звернен≥сть, емоц≥йну забарвлен≥сть. «верн≥ть увагу
на економн≥сть мовленн¤ вчител¤, його дидактичн≥сть (включенн¤ вивченого
матер≥алу, а також того, ¤кий вивчаЇтьс¤ ≥ буде вивчатис¤ найближчим часом).
—тежте за тим, ¤к учитель адаптуЇ своЇ мовленн¤ (м≥м≥ку, жести, повтори,
спрощенн¤, трансформац≥њ, опори тощо).
††††† «аф≥ксуйте,
коли в≥н говорить р≥дною мовою, чи Ї в цьому необх≥дн≥сть. ¬станов≥ть
сп≥вв≥дношенн¤ м≥ж мовленн¤м учител¤ та учн≥в на уроц≥.
12. ѕростежте за помилками учн≥в на уроц≥. ¬изначте њх
характер (вимовн≥, лексичн≥, граматичн≥ тощо). ¬станов≥ть причину та
запропонуйте можлив≥ шл¤хи њх усуненн¤. «верн≥ть увагу на те, ¤к≥ способи
усуненн¤ та виправленн¤ помилок використовуЇ вчитель. ќц≥н≥ть њх ефективн≥сть.
як≥ можливост≥ дл¤ запоб≥ганн¤ та усуненн¤ помилок не були використан≥ вчителем?
13. ѕростежте за дисципл≥ною в клас≥ та орган≥зац≥Їю
уроку. ¬изначте ступ≥нь ≥нтенсивност≥ роботи учн≥в на уроц≥. «верн≥ть увагу на
те, чи не було загублено час (коли, ск≥льки, з ¤коњ причини). «аф≥ксуйте, ¤к≥
прийоми використовуЇ вчитель дл¤ економ≥њ часу та б≥льшоњ ефективност≥ уроку.
¬≥дм≥тьте, ¤к учитель реагуЇ на порушенн¤ дисципл≥ни. —тежте за тим моментом,
коли вчитель використовуЇ розр¤дки, а також за тим, ¤к≥ форми розр¤док в≥н
використовуЇ.
14. ѕростежте за тим, ¤к використовуЇ вчитель дошку на
уроц≥. «аф≥ксуйте, ¤к≥ записи були зроблен≥ на дошц≥ до уроку, ¤к≥ робилис¤ п≥д
час уроку. ¬изначте њх мету. ќц≥н≥ть грамотн≥сть запис≥в, њх в≥дпов≥дн≥сть
кал≥граф≥чн≥й норм≥, правильн≥сть розташуванн¤, њх доц≥льн≥сть ≥ достатн≥сть.
15. ѕростежте за опитуванн¤м учн≥в та оц≥нюванн¤м р≥вн¤
сформованост≥ њх мовленнЇвих навичок та ум≥нь. «аф≥ксуйте, ск≥льки учн≥в було
опитано на уроц≥, ск≥льки учн≥в одержали оц≥нку за урок. ¬≥дм≥тьте об'Їкти
контролю. ¬изначте види, форми, прийоми контролю. ¬станов≥ть њх в≥дпов≥дн≥сть
об'Їктам контролю. «верн≥ть увагу на те, ¤к оц≥нювались мовленнЇв≥ д≥њ учн≥в,
¤к в≥вс¤ обл≥к оц≥нок. ѕроанал≥зуйте виставлен≥ вчител¤ми оц≥нки за урок.
ќц≥н≥ть њх об'Їктивн≥сть, виховний, та мотивац≥йний потенц≥ал.
16. ѕростежте за орган≥зац≥Їю ≥ проведенн¤м початку
уроку. «верн≥ть увагу на те, чи готовий клас до уроку (дошка, дидактичн≥
пос≥бники, техн≥чн≥ засоби, все необх≥дне на партах учн≥в) ≥ чи не було
втрачено час через погану орган≥зац≥ю. ¬изначте, в ¤к≥й форм≥ проводивс¤
початок уроку, ¤ка його мета. ќц≥н≥ть прийоми, ¤к≥ використовував учитель дл¤
њњ дос¤гненн¤. ќхарактеризуйте зв'¤зок цього етапу уроку з наступними. ¬каж≥ть,
¤к по-≥ншому можна було розпочати цей урок.
17. ѕростежте за проведенн¤м мовленнЇвоњ зар¤дки.
«верн≥ть увагу на вмотивован≥сть мовленнЇвих д≥й учн≥в. —формулюйте мету
мовленнЇвоњ зар¤дки. ¬изначте прийоми, ¤к≥ використовував учитель дл¤
дос¤гненн¤ поставленоњ мети. ќц≥н≥ть њх ефективн≥сть. «верн≥ть увагу на
матер≥ал, ¤кий використовував учитель дл¤ мовленнЇвоњ зар¤дки, виховний/загальноосв≥тн≥й
потенц≥ал. ¬изначте зв'¤зок мовленнЇвоњ зар¤дки з наступними етапами уроку.
18. ѕростежте за проведенн¤м фонетичноњ зар¤дки. ¬изначте
њњ мету, прийоми њњ дос¤гненн¤ та оц≥н≥ть њх в≥дпов≥дн≥сть. «верн≥ть увагу на
те, чи використовувалась фонограма, оц≥н≥ть њњ доц≥льн≥сть. ќхарактеризуйте
зв'¤зок фонетичноњ зар¤дки з наступними етапами уроку. ќц≥н≥ть готовн≥сть
учител¤ дл¤ проведенн¤ фонетичноњ зар¤дки (дотриманн¤ правильност≥ вимови,
знанн¤ напам'¤ть в≥рш≥в, рим≥вок, скоромовок, присл≥в'њв, ¤к≥ Ї матер≥алом дл¤
фонетичноњ зар¤дки, правильне синтагматичне членуванн¤, ≥нтонуванн¤).
19. ѕростежте за проведенн¤м завершального етапу уроку.
«верн≥ть увагу на те, чи вчасно було його проведено. «аф≥ксуйте, ¤к учитель
п≥дбиваЇ п≥дсумки уроку, на що звертаЇ увагу (що робили чи чого навчились, що
вм≥Їмо), чи забезпечуЇ усв≥домленн¤ учн¤ми дос¤гнутого р≥вн¤ оволод≥нн¤ мовою.
ќц≥н≥ть своЇчасн≥сть ≥ ч≥тк≥сть по¤сненн¤ домашнього завданн¤, його
п≥дготовлен≥сть ходом уроку. ƒайте оц≥нку об'Їктивност≥, виховного та
мотивац≥йного потенц≥алу виставлених учителем оц≥нок.
20. ѕростежте за перев≥ркою домашнього завданн¤ та
по¤сненн¤м нового. «аф≥ксуйте, на ¤кому етап≥ вчитель перев≥р¤в домашнЇ
завданн¤ учн≥в, ¤кий його зв'¤зок з метою уроку. ¬изначте, ¤к≥ форми та прийоми
контролю використовував учитель, оц≥н≥ть њх ефективн≥сть. «верн≥ть увагу на
прийоми актив≥зац≥њ учн≥в, а також на те, чи було забезпечене усв≥домленн¤ ≥
виправленн¤ помилок ус≥ма учн¤ми. «аф≥ксуйте час, коли вчитель даЇ домашнЇ
завданн¤, обгрунтуйте доц≥льн≥сть моменту. «верн≥ть увагу на своЇчасн≥сть
по¤сненн¤ домашнього завданн¤, ¤кщо це в≥дбуваЇтьс¤ на завершальному етап≥
уроку. ¬изначте зм≥ст, обс¤г ≥ мету домашнього завданн¤. ќц≥н≥ть його
п≥дготовлен≥сть ходом уроку, а також те, чи буде воно служити базою дл¤
роботи† на наступному уроц≥. «верн≥ть
увагу на ч≥тк≥сть, доступн≥сть по¤снень учител¤, на врахуванн¤ ≥ндив≥дуальних ≥
в≥кових особливостей учн≥в. ѕростежте, чи перев≥рив учитель правильн≥сть домашнього
завданн¤ учн¤ми в щоденниках.
21. ѕростежте за введенн¤м нових лексичних одиниць.
¬изначте, до ¤кого словника належать нов≥ Ћќ. «верн≥ть увагу на те, ¤к учитель
проводить ознайомленн¤ з Ћќ, чи врахована приналежн≥сть до певного словника.
¬изначте, ¤к≥ способи семантизац≥њ використовуЇ вчитель, оц≥н≥ть њх
в≥дпов≥дн≥сть природ≥ Ћќ та в≥ковим особливост¤м учн≥в. «верн≥ть увагу на те,
чи врахован≥ вс≥ можлив≥ труднощ≥ засвоЇнн¤ нових Ћќ. «аф≥ксуйте, ¤к учитель
контролюЇ розум≥нн¤ нових Ћќ та оц≥н≥ть ефективн≥сть використанн¤ прийом≥в. «верн≥ть
увагу на те, ¤к учитель забезпечуЇ активн≥сть ус≥х учн≥в. «апиш≥ть вправи, ¤к≥
використовуЇ вчитель дл¤ закр≥пленн¤ нових Ћќ. ¬изначте њх тип, вид та оц≥н≥ть
њх ефективн≥сть ≥ достатн≥сть. ƒайте оц≥нку вир≥шенню загальноосв≥тн≥х,
розвиваючих завдань, в≥дм≥тьте, чи все було використане вчителем.
22. ѕростежте за по¤сненн¤м нового граматичного
матер≥алу, визначте, до ¤кого м≥н≥муму в≥н належить. «верн≥ть увагу на те, ¤к
учитель проводить ознайомленн¤ з новим граматичним ¤вищем, чи врахована його
приналежн≥сть до певного граматичного м≥н≥муму. «аф≥ксуйте, ¤к учитель
контролюЇ розум≥нн¤ функц≥њ √—, оц≥н≥ть ефективн≥сть прийом≥в контролю.
¬изначте, в ¤к≥й форм≥ було подано правило щодо формоутворенн¤, оц≥н≥ть
доц≥льн≥сть такоњ форми. ¬станов≥ть, чи врахован≥ вс≥ труднощ≥ засвоЇнн¤ даного
граматичного ¤вища. «апиш≥ть вправи, ¤к≥ використовуЇ вчитель дл¤ закр≥пленн¤
нового граматичного матер≥алу. ¬изначте њх тип, вид та оц≥н≥ть њх ефективн≥сть
≥ достатн≥сть. ƒайте оц≥нку вир≥шенню†
загальноосв≥тн≥х, розвиваючих завдань, в≥дм≥тьте, чи все було
використане вчителем.
23. ѕростежте за орган≥зац≥Їю засвоЇнн¤ Ћќ або √— на
уроц≥. ¬изначте, до ¤кого м≥н≥муму вони належать. «верн≥ть увагу на те, чи
створив учитель необх≥дну мотивац≥ю дл¤ вживанн¤ мовного матер≥алу. «апиш≥ть
вправи, ¤к≥ використовував учитель дл¤ формуванн¤ в≥дпов≥дних навичок. ¬изначте
њх тип, вид. ќц≥н≥ть адекватн≥сть використаних вправ та њх посл≥довн≥сть
завданн¤м даного етапу формуванн¤ навичок, њх достатн≥сть. ¬изначте
ефективн≥сть використаних мовних ≥ перекладних вправ. «верн≥ть увагу на те, ¤к≥
труднощ≥ в≥дчували учн≥ у засвоЇнн≥ мовного матер≥алу. як≥ шл¤хи њх подоланн¤
ви змогли б запропонувати? «аф≥ксуйте форми взаЇмод≥њ вчител¤ та учн≥в п≥д час
виконанн¤ вправ, њх ефективн≥сть.
24. ѕростежте за навчанн¤м техн≥ки читанн¤. «апиш≥ть
вправи, ¤к≥ використовував учитель, оц≥н≥ть њх в≥дпов≥дн≥сть поставлен≥й мет≥.
«верн≥ть увагу на форму пов≥домленн¤ нового правила читанн¤. ќц≥н≥ть
ефективн≥сть ≥ доц≥льн≥сть такоњ форми з урахуванн¤м в≥кових особливостей
учн≥в. ¬каж≥ть, ¤к≥ труднощ≥ в≥дчували учн≥ в читанн≥, що ви могли
запропонувати дл¤ њх подоланн¤. «аф≥ксуйте, ¤к учитель контролював правильн≥сть
(швидк≥сть) читанн¤ та ¤к≥ прийоми використовував дл¤ актив≥зац≥њ вс≥х учн≥в.
ќц≥н≥ть њх ефективн≥сть.
25. ѕростежте за процесом навчанн¤ письма. ¬изначте
об'Їкт навчанн¤ (кал≥граф≥¤, орфограф≥¤, запис). «апиш≥ть вправи, ¤к≥
використовуЇ вчитель, оц≥н≥ть њх адекватн≥сть об'Їкту навчанн¤ ≥ в≥дпов≥дн≥й
мет≥. «верн≥ть увагу на те, чи були врахован≥ вс≥ труднощ≥ засвоЇнн¤ матер≥алу;
що ви могли б запропонувати дл¤ њх запоб≥ганн¤ ? «аф≥ксуйте, ¤к учитель
контролюЇ письмову роботу учн≥в, оц≥н≥ть ефективн≥сть використаних прийом≥в.
26. ѕростежте за навчанн¤м монолог≥чного мовленн¤ на
уроц≥. ¬изначте етап розвитку вм≥нь монолог≥чного мовленн¤ та його
в≥дпов≥дн≥сть м≥сцю уроку в ситуативно-тематичному цикл≥. «верн≥ть увагу на те,
¤к вчитель вмотивовуЇ говор≥нн¤ учн≥в, чи правильно створюЇ навчальн≥
мовленнЇв≥ ситуац≥њ. «апиш≥ть, ¤к≥ вправи використовуЇ вчитель, та оц≥н≥ть њх
в≥дпов≥дн≥сть даному етапу розвитку вм≥нь монолог≥чного мовленн¤. «аф≥ксуйте,
¤к≥ опори використовуЇ вчитель, оц≥н≥ть њх доц≥льн≥сть та ефективн≥сть.
¬станов≥ть, чи в≥дпов≥дають самост≥йн≥ висловлюванн¤ учн≥в програмним вимогам.
«верн≥ть увагу на те, ¤к учитель привертаЇ увагу всього класу до ≥ндив≥дуальних
висловлювань учн≥в. ƒайте оц≥нку вир≥шенню виховних, загальноосв≥тн≥х ≥
розвиваючих завдань, з'¤суйте, чи все було використано вчителем.
27. ѕростежте за навчанн¤м д≥алог≥чного мовленн¤ на
уроц≥. ¬изначте етап розвитку вм≥нь д≥алог≥чного мовленн¤ та його в≥дпов≥дн≥сть
м≥сцю уроку в ситуативно-тематичному цикл≥. «верн≥ть увагу на те, ¤к учитель
вмотивовуЇ говор≥нн¤, чи† правильно
створюЇ навчальн≥ мовленнЇв≥ ситуац≥њ. «апиш≥ть, ¤к≥ вправи використовуЇ
вчитель, та оц≥н≥ть њх в≥дпов≥дн≥сть даному етапу розвитку вм≥нь д≥алог≥чного
мовленн¤. «аф≥ксуйте, ¤к≥ допом≥жн≥ засоби навчанн¤ використовуЇ вчитель,
оц≥н≥ть њх доц≥льн≥сть та ефективн≥сть. ¬станов≥ть, чи в≥дпов≥даЇ д≥алог≥чне
мовленн¤ учн≥в вимогам програми. «аф≥ксуйте форми взаЇмод≥њ вчител¤ та учн≥в ≥
учн≥в м≥ж собою п≥д час проведенн¤ вправ, оц≥н≥ть њх ефективн≥сть. ƒайте оц≥нку
вир≥шенню виховних, загальноосв≥тн≥х ≥ розвиваючих завдань.
28. ѕростежте за навчанн¤ читанн¤. ¬изначте, кого виду
читанн¤ навчаютьс¤ учн≥. «верн≥ть увагу на те, чи п≥дготовлен≥ учн≥ до читанн¤,
¤к≥ прийоми використовуЇ дл¤ цього вчитель. ¬≥дм≥тьте, ¤к вмотивовуЇтьс¤
читанн¤ учн≥в. «аф≥ксуйте, ¤к орган≥зуЇтьс¤ робота над текстом, чи в≥дпов≥даЇ
вона виду читанн¤, ¤кого навчаютьс¤ учн≥. ¬изначте способи контролю розум≥нн¤
тексту, ¤к≥ використовував учитель, оц≥н≥ть њх в≥дпов≥дн≥сть виду читанн¤ та
ефективн≥сть. ƒайте оц≥нку вир≥шенню виховних, загальноосв≥тн≥х, розвиваючих
завдань, в≥дм≥тьте, що не було враховано вчителем.
29. ѕростежте за навчанн¤м ауд≥юванн¤. ƒайте оц≥нку
тексту дл¤ ауд≥юванн¤ (побудований на знайомому мовному матер≥ал≥, м≥стить
незнайом≥ Ћќ, ≥нформативна ц≥нн≥сть, виховна спр¤мован≥сть). ¬≥дм≥тьте, ¤к
подававс¤ ауд≥отекст учн¤м (мовленн¤ вчител¤, звукозапис). «верн≥ть увагу на
те, чи п≥дготовлен≥ учн≥ до ауд≥юванн¤, ¤к≥ прийоми використовуЇ дл¤ цього
вчитель. ќц≥н≥ть њх в≥дпов≥дн≥сть тексту. «аф≥ксуйте, ¤к орган≥зовуЇтьс¤
прослуховуванн¤ тексту. «верн≥ть увагу на те, чи вмотивовуЇтьс¤ д≥¤льн≥сть
учн≥в, чи одержують вони завданн¤ на вилученн¤ певноњ ≥нформац≥њ. «апиш≥ть, ¤к≥
способи контролю розум≥нн¤ тексту використовуЇ вчитель, оц≥н≥ть њх достатн≥сть
≥ ефективн≥сть. ¬≥дм≥тьте, ¤к≥ труднощ≥ в≥дчували учн≥ в ауд≥юванн≥, визначте
њх причини. ƒайте оц≥нку дос¤гненню виховних, загальноосв≥тн≥х, розвиваючих
ц≥лей.
умир
Ћюбима
людина
ƒруг,
при¤тель
“овариш
онтролер
ƒогл¤дач
Ћ≥кар
ѕсихотерапевт
”т≥шитель
¬чений
ƒосл≥дник
—простер≥гач,
спостережний
ѕросв≥титель,
просв≥тник
Ќаставник,
напутник
ер≥вник
ќрган≥затор
–адник
Ћ≥дер
¬ихователь
ќп≥кун
Ќ¤нька
ѕропов≥дник
ќратор
–озпов≥дач,
опов≥дач
јртист
лоун
Ѕлазень,
опудало
ќц≥нник,
оц≥нювач
ритик
—удд¤
≤нформатор
онсультант
≈ксперт
≤нструктор
“ренер
ƒресирувальник
—тор≥нка поез≥њ
!
†
1.
ажуть, що вродлив≥ ж≥нки здеб≥льшого нещаслив≥. ј воно, може, й
справедливо. ¬рода ≥ щаст¤? „и не забагато два гриби в борщ?
2.
–озумна ж≥нка у житт≥ чолов≥ка - це хл≥б насущний. ¬оно - то так, але ж не
хл≥бом одним.
3.
—пов≥дь ж≥нки: "я тебе н≥коли не любила. „ому по роках ти став мен≥
дорогий? „и не тому, що розчарувалас¤ в тих, кого любила."
4.
оли при зустр≥ч≥ з≥ знайомим тоб≥ вже вирвалось: "як ви
зм≥нилис¤Е", то скоренько додай: "Ќа краще".
5.
- ћинула пора, коли ¤ черпала щаст¤ ополонниками. “епер спасиб≥ дол≥ за
десертн≥ ложечки,- сказала ж≥нка, ¤ка зналас¤ на ц≥н≥ часу.
6.
- «авжди проценти мил≥ш≥, н≥ж кап≥тал,- сказала бабус¤, ц≥луючи внучку.
7.
ћало написати щось ген≥альне, треба ще знайти дурн≥в, ¤к≥ це читатимуть.
8.
∆≥нка не винна в тому, що ти њњ чолов≥к.
9.
” коханн≥ вс≥ розм≥ри гарн≥.
10.
’то не з нами, тому б≥льше заплатили.
11.
¬с≥м однаково куди йти, - все одно прийдемо не туди.
12.
∆≥нка п≥знаЇтьс¤, коли њњ чолов≥к у в≥др¤дженн≥.
13.
÷≥каво, за ¤к≥ кошти живуть т≥, хто працюЇ?
14.
ўасливий той, хто вже змиривс¤ з тим, що в≥н не щасливий.
15.
ѕоради дають дурн≥, розумн≥ працюють радниками.
16.
∆≥нка завжди знайде, що пробачити чолов≥ков≥.
17.
ќсобливо багато треба тим, у кого вже все Ї.
18.
ќсобливо багато ас≥в серед народжених повзати.
19.
якщо не зберегти ж≥нок - чолов≥ки загинуть!
20.
” боротьб≥ за виживанн¤ народ кер≥вництву ¤вно програЇ.
21.
¬еликий ≥ могутн≥й Е ж≥ночий ¤зичок!
22.
Ѕажанн¤ кинути пити у нас уже в кров≥.
ЕЌехай п≥дождуть нев≥дклан≥
справи.
я надивлюсь на сонце ≥ трави,
≤ наговорюс¤ з добрими людьми.
Ќе час минаЇ, а минаЇм миЕ
Ћ≥на остенко
ћолитва
школи
√осподи, дай мен≥ силу зд≥йснити те, що ¤ повинен
зробити.
√осподи, дай мен≥ терп≥нн¤ змиритис¤ з тим, чого ¤
не можу зробити.
√осподи, дай мен≥ мудр≥сть в≥др≥знити можливе в≥д
неможливого.
јм≥нь.
∆итт¤ - це можлив≥сть. —користайс¤ нею.
∆итт¤ - краса. «ахоплено сприйми њњ.
∆итт¤ - це мр≥¤. «д≥йсни њњ.
∆итт¤ - це виклик. ѕрийми його.
∆итт¤ - це обов'¤зок тв≥й насущний. ¬иконай його.
∆итт¤ - це гра. —тань гравцем.
∆итт¤ - це багатство. Ќе розтринькай його.
∆итт¤ - це надбанн¤. Ѕережи його.
∆итт¤ - це любов. Ќасолодись нею сповна!
∆итт¤ - це тайна. ѕ≥знай њњ.
∆итт¤ - це долина страждань. ѕересиль њњ.
∆итт¤ - це п≥сн¤. ѕросп≥вай њњ до к≥нц¤.
∆итт¤ - це боротьба. —тань борцем.
∆итт¤ - це безодн¤ нев≥домого. —тупи в нењ без страху.
∆итт¤ - це удача. Ўукай цю мить.
∆итт¤ таке прекрасне - не занапасти!
÷е твоЇ житт¤. Ѕорись за нього.
†