главна¤ добавить реферат оценить

Ќайти: на:

—писок работ по педагогике:

—качать реферат (28Kb)

–еферат

на тему:

—истема вищоњ осв≥ти ”крањни


—труктура вищоњ осв≥ти ”крањни розбудована в≥дпов≥дно до структури осв≥ти розвинених крањн св≥ту, ¤ка визначена ёЌ≈— ќ, ќќЌ та ≥ншими м≥жнародними орган≥зац≥¤ми.

¬ища осв≥та Ї складовою системи осв≥ти ”крањни, що визначена «аконом ”крањни "ѕро осв≥ту". ¬она забезпечуЇ фундаментальну наукову, профес≥йну та практичну п≥дготовку за такими осв≥тньо-квал≥ф≥кац≥йними р≥вн¤ми: "ћолодший спец≥ал≥ст", "Ѕакалавр", "—пец≥ал≥ст, маг≥стр".

¬ища осв≥та здобуваЇтьс¤ у вищих навчальних закладах в≥дпов≥дних р≥вн≥в акредитац≥њ на основ≥: базовоњ загальноњ середньоњ осв≥ти, повноњ загальноњ середньоњ осв≥ти та осв≥тньо-квал≥ф≥кац≥йних р≥вн≥в "ћолодший спец≥ал≥ст" ≥ "Ѕакалавр", а також "—пец≥ал≥ст, маг≥стр" ¤к п≥сл¤дипломна.

ѕ≥дготовка фах≥вц≥в у вищих навчальних закладах може проводитис¤ з в≥дривом (очна), без в≥дриву в≥д виробництва (веч≥рн¤, заочна), шл¤хом поЇднанн¤ цих форм, а з окремих спец≥альностей - екстерном.

ѕрийом громад¤н до вищих навчальних заклад≥в проводитьс¤ на конкурсн≥й основ≥ в≥дпов≥дно до зд≥бностей незалежно в≥д форми власност≥ навчального закладу та джерел оплати за навчанн¤.

¬≥дпов≥дно до статусу вищих навчальних заклад≥в встановлено чотири р≥вн≥ акредитац≥њ:

Ј                    перший р≥вень - техн≥кум, училище, ≥нш≥ прир≥вн¤н≥ до них вищ≥ навчальн≥ заклади;

Ј                    другий р≥вень - коледж, ≥нш≥ прир≥вн¤н≥ до нього вищ≥ навчальн≥ заклади;

Ј                    трет≥й ≥ четвертий р≥вн≥ (залежно в≥д насл≥дк≥в акредитац≥њ) - ≥н-ститут, консерватор≥¤, академ≥¤, ун≥верситет.

ћережа вищих навчальних заклад≥в ”крањни за р≥вн¤ми акредитац≥њ

¬ищ≥ навчальн≥ заклади зд≥йснюють п≥дготовку фах≥вц≥в за такими осв≥тньо-квал≥ф≥кац≥йними р≥вн¤ми:

Ј                    молодший спец≥ал≥ст - забезпечують техн≥куми, училища, ≥нш≥ вищ≥ навчальн≥ заклади першого р≥вн¤ акредитац≥њ;

Ј                    бакалавр - забезпечують коледж≥, ≥нш≥ вищ≥ навчальн≥ заклади другого р≥вн¤ акредитац≥њ;

Ј                    спец≥ал≥ст, маг≥стр - забезпечують вищ≥ навчальн≥ заклади третього ≥ четвертого р≥вн≥в акредитац≥њ.

—тупенев≥сть вищоњ осв≥ти пол¤гаЇ у здобутт≥ р≥зних осв≥тньо-квал≥ф≥кац≥йних р≥вн≥в на в≥дпов≥дних етапах (ступен¤х) вищоњ осв≥ти.

¬иход¤чи ≥з структури вищоњ осв≥ти, њњ перший ступ≥нь передбачаЇ здобутт¤ вищоњ осв≥ти осв≥тньо-квал≥ф≥кац≥йного р≥вн¤ "ћолодший спец≥ал≥ст"; другий - "Ѕакалавр" (базова вища осв≥та); трет≥й - "—пец≥ал≥ст", "маг≥стр" (повна вища осв≥та).

—тупенев≥сть вищоњ осв≥ти може бути реал≥зована ¤к через неперервну програму п≥дготовки, так ≥ диференц≥йовано, в≥дпов≥дно до структури ступеневост≥.

—труктура ступеневост≥ вищоњ осв≥ти ”крањни

—труктура ступеневост≥ вищоњ осв≥ти ”крањни

¬ищ≥ навчальн≥ заклади певного р≥вн¤ акредитац≥њ можуть зд≥йснювати п≥дготовку фах≥вц≥в за осв≥тньо-квал≥ф≥кац≥йними р≥вн¤ми, ¤к≥ забезпечують навчальн≥ заклади нижчого р≥вн¤ акредитац≥њ.

¬ систем≥ вищоњ осв≥ти функц≥онують вищ≥ навчальн≥ заклади державноњ та ≥нших форм власност≥. ƒо мереж≥ входить 979 вищих навчальних заклад≥в ≤-≤V р≥вн≥в акредитац≥њ (училища, техн≥куми, коледж≥, ≥нститути, академ≥њ, ун≥верситети).

—труктура мереж≥ за типами навчальних заклад≥в ”крањни

ћережа вищих навчальних заклад≥в ≤-≤≤ р≥вн≥в акредитац≥њ нал≥чуЇ 664 вищих навчальних заклади, у тому числ≥ 593 державноњ форми власност≥ та 71 ≥нших форм власност≥, ≥з загальною чисельн≥стю 528 тис¤ч студент≥в.

ћережа вищих навчальних заклад≥в ≤≤≤-≤” р≥вн≥в акредитац≥њ нал≥чуЇ 315 заклад≥в, у тому числ≥ 223 державноњ форми власност≥. —еред них функц≥онуЇ 106 ун≥верситет≥в, 59 академ≥й, 150 ≥нститут≥в. —татус нац≥онального мають 48 ун≥верситет≥в та академ≥й. ¬ ун≥верситетах, академ≥¤х, ≥нститутах навчаЇтьс¤ 1403 тис. студент≥в, серед них здобувають вищу профес≥йну осв≥ту 1086 тис. студент≥в в≥ком в≥д 17 до 24 рок≥в включно, що складаЇ 90 в≥дсотк≥в до загальноњ чисельност≥ студент≥в.

ћережа вищих навчальних заклад≥в забезпечуЇ навчанн¤ 392 студент≥в на 10 тис. населенн¤.

„исельн≥сть студент≥в вищих навчальних заклад≥в на 10 тис. населенн¤ ”крањни

ѕ≥дготовка фах≥вц≥в з вищою осв≥тою зд≥йснюЇтьс¤ за 70 напр¤мами, ¤к≥ включають понад 500 спец≥альностей.

—труктура прийому студент≥в за напр¤мами п≥дготовки

—труктура прийому студент≥в за напр¤мками п≥дготовки

¬имоги до зм≥сту, обс¤гу ≥ р≥вн¤ осв≥тньоњ та фаховоњ п≥дготовки в ”крањн≥ встановлюютьс¤ ƒержавними стандартами осв≥ти. ƒержавний стандарт осв≥ти - це сукупн≥сть норм, ¤к≥ визначають вимоги до осв≥тнього, осв≥тньо-квал≥ф≥кац≥йного р≥вн¤.

ƒержавн≥ стандарти осв≥ти розробл¤ютьс¤ з кожного напр¤му п≥дготовки (спец≥альност≥) дл¤ р≥зних осв≥тньо-квал≥ф≥кац≥йних р≥вн≥в.

”правл≥нн¤ осв≥тою

”правл≥нн¤ осв≥тою зд≥йснюЇтьс¤ державними органами управл≥нн¤ та органами громадського самовр¤дуванн¤.

ƒо державних орган≥в управл≥нн¤ вищою осв≥тою належать:

Ј                    ћ≥н≥стерство осв≥ти ≥ науки ”крањни;

Ј                    ÷ентральн≥ органи виконавчоњ влади ”крањни, ¤ким п≥дпор¤дкован≥ навчальн≥ заклади осв≥ти;

Ј                    ¬ища атестац≥йна ком≥с≥¤ ”крањни;

Ј                    ƒержавна акредитац≥йна ком≥с≥¤.

ћ≥н≥стерство осв≥ти ≥ науки ”крањни Ї центральним органом державноњ виконавчоњ влади, ¤кий зд≥йснюЇ кер≥вництво у сфер≥ осв≥ти.

ћ≥н≥стерство осв≥ти ≥ науки ”крањни:

Ј                    бере участь у визначенн≥ державноњ пол≥тики у сфер≥ осв≥ти, науки, про-фес≥йноњ п≥дготовки кадр≥в;

Ј                    розробл¤Ї програми розвитку осв≥ти, державн≥ стандарти;

Ј                    забезпечуЇ зв'¤зок ≥з закладами осв≥ти, державними органами ≥нших крањн з питань, ¤к≥ вход¤ть до його компетенц≥њ;

Ј                    проводить акредитац≥ю вищих та профес≥йно-техн≥чних навчальних за-клад≥в, видаЇ њм л≥ценз≥њ, сертиф≥кати;

Ј                    орган≥зовуЇ атестац≥ю педагог≥чних ≥ науково-педагог≥чних прац≥вник≥в щодо присвоЇнн¤ њм квал≥ф≥кац≥йних категор≥й, педагог≥чних та вчених звань.

¬ища атестац≥йна ком≥с¤ ”крањни орган≥зовуЇ ≥ проводить атестац≥ю нау-кових ≥ науково-педагог≥чних кадр≥в, керуЇ роботою щодо присудженн¤ науко-вих ступен≥в, присвоЇнн¤ вченого званн¤ старшого наукового сп≥вроб≥тника.

«а результатами акредитац≥њ вищих заклад≥в осв≥ти ћ≥н≥стерство осв≥ти ≥ науки ”крањни разом з м≥н≥стерствами ≥ в≥домствами, ¤ким п≥дпор¤дкован≥ за-клади осв≥ти:

Ј                    визначаЇ в≥дпов≥дн≥сть осв≥тн≥х послуг державним стандартам певного осв≥тньо-квал≥ф≥кац≥йного р≥вн¤ за напр¤мами, надаЇ право видач≥ документа про осв≥ту державного зразка;

Ј                    встановлюЇ р≥вень акредитац≥њ навчального закладу;

Ј                    ≥нформуЇ громадськ≥сть про ¤к≥сть осв≥тньоњ та науковоњ д≥¤льност≥ вищих навчальних заклад≥в.

ќрганами громадського самовр¤дуванн¤ в осв≥т≥ Ї:

Ј                    ¬сеукрањнський з'њзд прац≥вник≥в осв≥ти;

Ј                    «агальн≥ збори колективу навчального закладу;

Ј                    –айонна, м≥ська, обласна конференц≥њ педагог≥чних прац≥вник≥в;

Ј                    «'њзд прац≥вник≥в осв≥ти јвтономноњ –еспубл≥ки  рим.

ќргани громадського самовр¤дуванн¤ в осв≥т≥ внос¤ть пропозиц≥њ щодо формуванн¤ державноњ пол≥тики у сфер≥ осв≥ти.

—качать реферат (28Kb)

 

Hosted by uCoz