главна¤ добавить реферат оценить

Ќайти: на:

—писок работ по политологии:

—качать реферат (12Kb)

«м≥ст.

 

1. ѕол≥тичн≥ парт≥њ та њх класиф≥кац≥¤................................................. 2

2. ≤стор≥¤ становленн¤ багатопарт≥йност≥ в ”крањн≥........................... 7

3. ѕров≥дн≥ принципи у парт≥йн≥й пол≥тиц≥......................................... 9

Ћ≥тература......................................................................................... 12

1. ѕол≥тичн≥ парт≥њ та њх класиф≥кац≥¤.

ѕол≥тична парт≥¤ Ч це найб≥льш активна та орган≥зована частина населенн¤, ¤когось класу, клас≥в, соц≥альноњ верст≠ви, верств, ¤ка виражаЇ њхн≥ ≥нтереси.

ѕол≥тичн≥ парт≥њ ≥нод≥ виражають не лише класов≥, а й ≥нш≥ ≥нтереси, прим≥ром, нац≥ональн≥. ѕарт≥¤ маЇ ≥деолог≥ю, пол≥тичну платформу, орган≥зац≥йну структуру, певн≥ методи й засоби д≥¤льност≥, соц≥альну базу, електорат (виборц≥в, ¤к≥ голосують за нењ). ќсновний зм≥ст д≥¤льност≥ будь-¤коњ пол≥тичноњ парт≥њ Ч здобути пол≥тичну владу в держав≥ та реал≥зовувати своњ про≠грамн≥ ц≥л≥ Ч економ≥чн≥, пол≥тичн≥, ≥дейно-теоретичн≥, моральн≥ за допомогою законодавчоњ, виконавчоњ та судовоњ г≥лок влади. —воњ програмн≥ ц≥л≥ пол≥тичн≥ парт≥њ провод¤ть у житт¤ через ≥дейно-пол≥тичну, орган≥зац≥йну, пропагандистську, державну (коли оволод≥вають державною владою) д≥¤льн≥сть, виробл¤ю≠чи стратег≥ю й тактику своЇњ повед≥нки на р≥зних ≥сторичних етапах розвитку ≥ за р≥зних пол≥тичних умов.

—татус та особливост≥ д≥¤льност≥ пол≥тичних парт≥й регла≠ментовано  онституц≥Їю ”крањни та «аконом ”крањни "ѕро об'Їднанн¤ громад¤н". ƒл¤ визначенн¤ особливостей функ≠ц≥онуванн¤ парт≥й у сусп≥льств≥ та њх впливу на формуванн¤ орган≥в державноњ влади ≥ м≥сцевого самовр¤дуванн¤ перед≠бачено ухвалити «акон "ѕро пол≥тичн≥ парт≥њ".

«г≥дно з≥ ст. 36  онституц≥њ ”крањни, громад¤ни ”крањни мають право на свободу об'Їднанн¤ у пол≥тичн≥ парт≥њ та гро≠мадськ≥ орган≥зац≥њ дл¤ зд≥йсненн¤ ≥ захисту своњх прав ≥ сво≠бод та задоволенн¤ пол≥тичних, економ≥чних, соц≥альних, культурних та ≥нших ≥нтерес≥в, за вин¤тком обмежень, вста≠новлених законом в ≥нтересах нац≥ональноњ безпеки та гро≠мадського пор¤дку, охорони здоров'¤ населенн¤ або захисту прав ≥ свобод ≥нших людей.

ѕол≥тичн≥ парт≥њ в ”крањн≥ спри¤ють формуванню ≥ вира≠женню пол≥тичноњ вол≥ громад¤н, беруть участь у виборах. „ленами пол≥тичних парт≥й можуть бути лише громад¤ни ”крањни. ќбмеженн¤ щодо членства у пол≥тичних парт≥¤х встановлюютьс¤ виключно  онституц≥Їю ≥ законами ”кра≠њни.

¬≥дпов≥дно до ст. 2 «акону ”крањни "ѕро об'Їднанн¤ гро≠мад¤н", пол≥тичною парт≥Їю називаЇтьс¤ об'Їднанн¤ грома≠д¤н - прихильник≥в певноњ загальнонац≥ональноњ програми громадського розвитку, дл¤ ¤ких головною ц≥ллю Ї участь у виробленн≥ державноњ пол≥тики, формуванн≥ орган≥в влади, м≥сцевого ≥ рег≥онального самоуправл≥нн¤ ≥ представництво в њх склад≥.

” сучасних сусп≥льствах пол≥тичн≥ парт≥њ виконують важ≠лив≥ соц≥ально значущ≥ функц≥њ:

Ч ви¤вленн¤, формулюванн¤ та обгрунтуванн¤ (пол≥тич≠не в≥дображенн¤) ≥нтерес≥в сусп≥льних груп;

Ч актив≥зац≥¤ та об'Їднанн¤ великих сусп≥льних груп;

Ч формуванн¤ ≥деолог≥њ та пол≥тичних доктрин;

Ч участь у формуванн≥ пол≥тичних систем, њхн≥х сп≥льних принцип≥в, компонент≥в;

Ч участь у боротьб≥ за владу в держав≥ й формуванн¤ програм њњ д≥¤льност≥;

Ч участь у зд≥йсненн≥ державноњ влади;

Ч формуванн¤ громадськоњ думки;

Ч пол≥тичне вихованн¤ всього сусп≥льства або його частини;

Ч рекрутуванн¤ й соц≥ал≥зац≥¤ нових член≥в парт≥њ;

Ч п≥дготовка й висуненн¤ кадр≥в дл¤ апарату держави, профес≥йних сп≥лок.

≤снують р≥зн≥ класиф≥кац≥њ пол≥тичних парт≥й, а оск≥льки в сучасному св≥т≥ д≥Ї велика к≥льк≥сть р≥зноман≥тних парт≥й, то й класиф≥кувати њх можна за р≥зними п≥дставами.

“акий под≥л певною м≥рою умовний, одначе можна вир≥знити дек≥лька найб≥льш значних груп парт≥й. «а класовою визначен≥с≠тю: буржуазн≥, сел¤нськ≥, роб≥тнич≥, зокрема комун≥стичн≥, соц≥а≠л≥стичн≥ та соц≥ал-демократичн≥, причому до кожного типу нале≠жать ≥ в≥дпов≥дн≥ прошарки ≥нтел≥генц≥њ. «а ставленн¤м до сус≠п≥льного прогресу: радикальн≥ (у тому числ≥ революц≥йн≥), рефор≠м≥стськ≥, консервативн≥, реакц≥йн≥, контрреволюц≥йн≥. «а ставлен≠н¤м до влади: правл¤ч≥, опозиц≥йн≥, нейтральн≥ або центристськ≥ (умовно, поза¤к абсолютно нейтральних до влади парт≥й у пол≥≠тиц≥ не ≥снуЇ). «а формами ≥ методами правл≥нн¤: л≥беральн≥, де≠мократичн≥, диктаторськ≥. «а принципами орган≥зац≥њ та членст≠ва: кадров≥ та масов≥ «а м≥сцем у систем≥ влади: легальн≥ та неле≠гальн≥ «а ≥деолог≥чним спр¤муванн¤м: комун≥стичн≥, соц≥ал≥стичн≥, фашистськ≥, неофашистськ≥, л≥берально-демократичн≥, нац≥онал≥с≠тичн≥, анарх≥стськ≥ та ≥н. «а в≥роспов≥данн¤м: христи¤нськ≥, му≠сульманськ≥. Ќазивають ≥ще парт≥њ прагматичн≥ (виборч≥), парла≠ментськ≥, харизматично-вождистськ≥ та ≥н.

«а певними критер≥¤ми можна класиф≥кувати ≥ пол≥тичн≥ парт≥њ, в ”крањн≥. “акими критер≥¤ми можуть бути: ставленн¤ до державного суверен≥тету, соц≥ально-економ≥чн≥ пр≥оритети, ≥дейно-пол≥тичн≥ засади тощо. «а ≥дейно-пол≥тичним спр¤му≠ванн¤м в ”крањн≥ можна вир≥знити так≥ типи парт≥й: нац≥о≠нально-радикальн≥, нац≥онально-демократичн≥, загальнодемок≠ратичн≥, соц≥ал≥стичного спр¤муванн¤, нац≥ональних меншин.

«алежно в≥д багатьох обставин, а надто в≥д характеру на≠¤вного пол≥тичного режиму, в кожн≥й крањн≥ складаЇтьс¤ певна парт≥йна система. ¬раховуючи п≥дходи р≥зних автор≥в, можна виокремити типи парт≥йних систем:

Ч однопарт≥йна, коли в крањн≥ е одна правл¤ча парт≥¤, а д≥¤льн≥сть ≥нших не допускаЇтьс¤;

Ч дом≥нантна, тобто з переважаючою парт≥Їю, ¤ка за п≥д≠сумками вибор≥в незм≥нне залишаЇтьс¤ при влад≥ прот¤гом дес¤тк≥в рок≥в;

Ч двопарт≥йна (б≥партизм), коли дв≥ найб≥льш≥, найвпливов≥ш≥ парт≥њ в крањн≥ поперем≥нне внасл≥док вибор≥в самост≥й≠но зд≥йснюють владу;

Ч трипарт≥йна, ¤ку ще називають двохзполовинною (2,5) парт≥йною системою ≥ ¤ка характеризуЇтьс¤ тим, що жодна з двох найб≥льших парт≥й крањни самост≥йно не може сформува≠ти ур¤д, а тому потребуЇ дл¤ цього п≥дтримки третьоњ парт≥њ, значно меншоњ в≥д них, але ¤ка пост≥йно представлена в пар≠ламент≥;

Ч чотирипарт≥йна, або двоблокова, парт≥йна система, ¤ка в≥дзначаЇтьс¤ на¤вн≥стю блоку правих та блоку л≥вих парт≥й, що змагаютьс¤ м≥ж собою за владу, навперем≥н здобуваючи њњ;

Ч парт≥йна система обмеженого, чи пом≥ркованого, плю≠рал≥зму, ¤к≥й притаманн≥ в≥дсутн≥сть антисистемних парт≥й ≥ двосторонньоњ опозиц≥њ, ор≥Їнтован≥сть на участь в ур¤д≥, в коал≥ц≥йних каб≥нетах, незначна ≥деолог≥чна р≥зниц¤ м≥ж пар≠т≥¤ми;

Ч парт≥йна система крайнього, або пол¤ризованого, плю≠рал≥зму, ¤к≥й властив≥ на¤вн≥сть антисистемних парт≥й, дво≠сторонньоњ опозиц≥њ зл≥ва ≥ справа, стан перманентного кон≠фл≥кту м≥ж опозиц≥Їю зл≥ва ≥ справа, сильне ≥деолог≥чне роз≠межуванн¤ м≥ж ними;

Ч атом≥зована парт≥йна система, про ¤ку говор¤ть ¤к про систему, коли зникаЇ необх≥дн≥сть у точному п≥драхунку чис≠ла парт≥й. “ут виникаЇ пор≥г, за ¤ким к≥льк≥сть парт≥й Ч де≠с¤ть, двадц¤ть чи б≥льше вже не маЇ великого значенн¤.  ож≠на з названих парт≥йних систем в≥дображаЇ конкретний стан ≥ особливост≥ того чи ≥ншого сусп≥льства.

ўе донедавна парт≥йну систему ”крањни можна було б ква≠л≥ф≥кувати ¤к типово атом≥зовану. ≤ справд≥, пол≥тичних парт≥й нараховувалось чотири дес¤тки, але жодна з них не ма≠ла ан≥ того р≥вн¤ чисельност≥, що дозволив би утворити д≥Їв≥ парт≥йн≥ орган≥зац≥њ на м≥сц¤х, ан≥ того р≥вн¤ попул¤рност≥, що давав можлив≥сть бодай половин≥ потенц≥йних виборц≥в знати парт≥њ ≥ розр≥зн¤ти њх м≥ж собою, ан≥ того р≥вн¤ впливовост≥, що дозвол¤в би парт≥йним фракц≥¤м у парламент≥ чи у м≥сцевих представницьких органах впливати на формуванн¤ ур¤ду чи ви≠конавчих структур на м≥сц¤х.

јтом≥зована система н≥коли не буваЇ стаб≥льною ≥ н≥коли не залишаЇтьс¤ сталою прот¤гом тривалого часу. ¬она з часом трансформуЇтьс¤ у стаб≥льн≥ш≥ системи. ѕрогресивним вар≥антом такоњ трансформац≥њ Ї еволюц≥¤ атом≥зованоњ парт≥йноњ системи до системи пол¤ризованого плюра≠л≥зму або ≥нших стаб≥льн≥ших систем. ј регресивним вар≥антом Ї скочуванн¤ атом≥зованоњ анарх≥њ до однопарт≥йних чи гегемон≥стських систем, або встановленн¤ в≥йськових диктатур.

який вар≥ант найв≥рог≥дн≥ший? —ьогодн≥ Ї не т≥льки над≥¤, але й п≥дстави стверджувати, що стаб≥л≥зац≥¤ парт≥йноњ системи ”крањни п≥шла прогресивним шл¤хом трансформац≥њ атом≥зованоњ системи в систему пол¤ризованого плюрал≥зму. —учасна парт≥йна система крањни Ї, фактично, перех≥дною в≥д атом≥зованоњ систе≠ми до системи пол¤ризованого плюрал≥зму, нав≥ть ближчою до останньоњ.

јргументуЇмо цю г≥потезу.

—ьогодн≥ в ”крањн≥ практично склалас¤ л≥ва опозиц≥¤ до вла≠ди, репрезентована  омпарт≥Їю, —оцпарт≥Їю та частково —ел¤н≠ською парт≥Їю. ÷¤ опозиц≥¤ майже не репрезентована у вико≠навчих структурах, проте маЇ вагоме представництво у ¬ерховн≥й –ад≥ та практично в ус≥х м≥сцевих радах.

ѕрава опозиц≥¤ сьогодн≥ значно слабк≥ша, н≥ж л≥ва. ¬она передус≥м репрезентована ”Ќј, ¤ка була зн¤та ћ≥н≥стерством юстиц≥њ з державноњ реЇстрац≥њ ≥, частково, ”–ѕ та  ”Ќом. ѕра≠в≥ опоненти, ¤к ≥ л≥в≥, педалюють Ђантикорупц≥йнуї тему. јле, на в≥дм≥ну в≥д л≥вих, звинувачують владу не в Ђрозвал≥ Їдиного економ≥чного просторуї, а у Ђзрад≥ нац≥ональних ≥нтерес≥в ”крањниї.

ѕол≥тичний центр залишаЇтьс¤ досить аморфним. …ого ¤дро все ще складаЇ позапарт≥йна владна номенклатура, ¤ка не посп≥≠шаЇ д≥литис¤ важел¤ми влади з пол≥тичними парт≥¤ми. јле ≥ –ух, ≥ Ќƒѕ, хоч ≥ Ї поки ще Ђпарт≥¤ми ≥люз≥њ владиї, цементують своЇю присутн≥стю пол≥тичний центр.

 

2. ≤стор≥¤ становленн¤ багатопарт≥йност≥ в ”крањн≥.

≤стор≥¤ становленн¤ украњнськоњ багатопарт≥йност≥ маЇ своњ особ≠ливост≥ та специф≥ку. ј тому сучасну парт≥йну систему в ”крањн≥ доц≥льно розгл¤дати за певними пер≥одами њњ становленн¤.

ѕерший пер≥од украњнськоњ багатопарт≥йност≥, опозиц≥йно-переддержавний, хронолог≥чно охоплюЇ в≥др≥зок часу од утворенн¤ перших сучасних украњнських парт≥й (ос≥нь 1989 року) до юридичного виз≠нанн¤ статусу самост≥йност≥ ”крањни (1 грудн¤ 1991 року). Ќатод≥ си≠стема ≥деолог≥чного забезпеченн¤ вс≥х парт≥й та њхнЇ ≥дейне кредо бу≠ли значною м≥рою ун≥ф≥кован≥. —амо≥дентиф≥кац≥¤ парт≥йних структур у пол≥тичному спектр≥ йшла за перифер≥йними позиц≥¤ми. ƒала себе знати схож≥сть р≥зних пол≥тичних сил у п≥дход≥ до проблем державо≠творенн¤, соц≥ально-економ≥чного устрою сусп≥льства, рел≥г≥йних, культуролог≥чних, еколог≥чних тощо. ѕрограми парт≥й мали загально-декларативн≥ гасла, апелювали до всього народу ”крањни, аби не зменшити зону ≥деолог≥чного впливу. якраз цим по¤снюЇтьс¤ на≠¤вн≥сть у документах р≥зних парт≥й та угруповань великоњ к≥лькост≥ за≠гальнодемократичних догм.

якщо спробувати класиф≥кувати загальноукрањнськ≥ парт≥њ озна≠ченого вище пер≥оду, можна зробити такий висновок: з 11 парт≥й ус≥, за вин¤тком  омун≥стичноњ парт≥њ ”крањни, вистоювали ≥дењ парла≠ментськоњ демократ≥њ ≥ приватноњ власност≥. ўодо державного статусу ”крањни, т≥ ж 10'парт≥й (за вин¤тком  ѕ”) пр¤мували до суверен≥тету ”крањни Ч або в систем≥ сп≥вдружност≥, або ≥з самост≥йницьким стату≠сом. ƒемократична парт≥¤ ”крањни, Ћ≥берально-демократична парт≥¤ ”крањни, Ќародна парт≥¤ ”крањни, ќб'Їднана соц≥ал-демократична парт≥¤. ѕарт≥¤ демократичного виродженн¤ ”крањни, ѕарт≥¤ «елених ”крањни, —оц≥ально-демократична парт≥¤ ”крањни, ”крањнська респу≠бл≥канська, —ел¤нсько-демократична та ’ристи¤нсько-демократична парт≥њ були одностайними у боротьб≥ за суверен≥тет, демократ≥ю, ри≠нок, плюрал≥зм ≥ проти комун≥стичноњ ≥деолог≥њ. —аме це, попри р≥зн≥ негативн≥ тенденц≥њ, стало головною передумовою сп≥льноњ д≥¤льност≥, ¤ка призвела до проголошенн¤ незалежноњ демократичноњ ”крањни. Ќов≥ парт≥њ були малочисельн≥, пол≥тично нањвн≥, не залучен≥ до ме≠хан≥зм≥в державноњ пол≥тики. ћ≥ж ними почалис¤ розмежуванн¤, тер≠т¤, протиборство л≥дер≥в.

ќд часу проголошенн¤ самост≥йноњ ”крањнськоњ держави офор≠млюЇтьс¤ ¤к≥сно нова ситуац≥¤ в сусп≥льств≥. ¬≥дтак парт≥йн≥ структури, маючи т≥льки попередн≥ програми без механ≥зм≥в њх реал≥зац≥њ, стають неповноц≥нними суб'Їктами пол≥тичноњ системи. ” такому стан≥ розпо≠чали свою д≥¤льн≥сть пол≥тичн≥ парт≥њ ”крањни на наступному етап≥ украњнськоњ багатопарт≥йност≥, ¤кий можемо умовно назвати "ло¤льнодержавним " ’ронолог≥чно цей пер≥од можна окреслити в≥д грудн¤ 1991 до початку 1993 року.

ѕ≥сл¤ ¬сеукрањнського референдуму та вибор≥в ѕрезидента ви¤≠вилос¤, що ц≥льов≥ установки, на основ≥ ¤ких блокувалис¤ пров≥дн≥ пол≥тичн≥ сили, ≥ власна пол≥тика ѕрезидента зб≥глис¤. ѕочавс¤ процес "оксамитового" одержавленн¤ парт≥й. “акий процес, з одного боку, спричинив розкол опозиц≥њ.

” цей же пер≥од формувавс¤ тип парт≥йноњ системи, ¤кий мав еле≠менти мультипарт≥йносг≥ (значна к≥льк≥сть парт≥й) та крайньоњ пол¤ризованост≥ (представлен≥ крайн≥ полгтичн≥ теолог≥њ: л≥ва Ч соц≥ал≥стами ≥ комун≥стами та права Ч нац≥онально-радикальними орган≥зац≥¤ми, що формувалис¤ в 1992Ч93 роках).

Ќаступний етап Ч передвиборчий Ч видатний перенесенн¤м центру ваги на п≥дготовку до виборчоњ кампан≥њ. ÷е визначило го≠ловн≥ завданн¤ парт≥й: впливати на ухваленн¤ ¬ерховною –адою ”крањни оптимального виборчого закону та шукати прийн¤тн≥ гасла виборчоњ програми.

–езультатом цього стало ухваленн¤ «акону про вибори на мажо≠ритарн≥й основ≥ ≥з застереженн¤м прав пол≥тичних парт≥й ¤к суб'Їкт≥в виборчоњ системи (однак за б≥льш складною процедурою висуванн¤ кандидата у депутати, н≥ж в≥д груп виборц≥в).

«а умов в≥дсутност≥ розгалуженоњ орган≥зац≥йноњ структури та до≠статньоњ к≥лькост≥ п≥дготовлених кандидат≥в у депутати пол≥тичн≥ парт≥њ опинилис¤ у досить скрутному становищ≥ напередодн≥ вибор≥в, що проводилис¤ за мажоритарною системою. «а результатами вибор≥в (≥з застереженн¤м щодо значноњ к≥лькост≥ порушень виборчого зако≠нодавства) можна зробити низку висновк≥в:

Ч виборц≥ в≥ддали перевагу кандидатов≥ в депутати в≥д пол≥тич≠ноњ парт≥њ або пол≥тичноњ команди;

Ч вт≥м, рег≥ональний характер впливу пол≥тичних парт≥й, незбалансован≥сть передвиборчих програм та д≥й кандидат≥в не дали змо≠гу створити структуровану правл¤чу та опозиц≥йну коал≥ц≥њ парт≥й у ¬ерховн≥й –ад≥ ”крањни.

Ќин≥ ”крањна заступила на етап "парт≥йноњ трансформац≥њ", що його визначаЇ об'Їднавчий процес малочисельних пол≥тичних парт≥й у таких ≥деолог≥чних та пол≥тико-економ≥чних концепц≥¤х: комун≥с≠тичн≥й та соц≥ал≥стичн≥й; соц≥ал-демократичн≥й; л≥беральн≥й; консер≠вативн≥й.

ќстанн¤ в силу ≥сторичних причин репрезентована до певноњ м≥ри нац≥онал-демократичною, христи¤нсько-демократичною та р≥знотиповими концепц≥¤ми нац≥онал≥зму (≥нтегрального нац≥онал≥зму).

 

3. ѕров≥дн≥ принципи у парт≥йн≥й пол≥тиц≥.

≤снуЇ потреба перегл¤нути правове регулюванн¤ д≥¤льност≥ пол≥тичних парт≥й. —учасна дискус≥¤ щодо закону "ѕро пол≥тичн≥ парт≥њ" дос≥ триваЇ дещо в замкненому кол≥. јвтори проект≥в крити≠кують закон "ѕро об'Їднанн¤ громад¤н" ≥ водночас перенос¤ть головн≥ принципи цього закону у власн≥ проекти закону "ѕро пол≥тичн≥ парт≥њ". як в≥домо, розроблен≥ два його проекти: перший Ч п≥дготовлений фах≥вц¤ми п≥д кер≥вництвом ћ≥н≥стерства юстиц≥њ; другий Ч представниками ’ƒѕ”. ќстанню редакц≥ю проекту ћ≥н≥стерства юстиц≥њ не оприлюднено, Ђа проект ’ƒѕ” маЇ низку вад. «окрема в ньому пропонуЇтьс¤ закр≥пити:

Ч принцип реЇстрац≥њ-дозволу зам≥сть визнаноњ ≥нформац≥йноњ реЇстрац≥њ;

Ч контроль за парт≥Їю через програмн≥ документи, а не через њњ д≥¤льн≥сть;

Ч детальний опис внутр≥парт≥йних норм, що традиц≥йно Ї про≠блемою самоњ парт≥њ;

Ч регламентац≥¤ м≥сц¤ парт≥њ в ≥нформац≥йному простор≥ через новостворену державну структуру, що порушуЇ загальн≥ принципи свободи, ≥нформац≥њ тощо.

“ому актуальн≥ проблеми визначенн¤ цив≥л≥зованого правового пол¤ на те, щоби ефективно реал≥зувати парт≥йну пол≥тику, зали≠шаютьс¤ в≥дкрит≥.

ќтже, пров≥дними у парт≥йн≥й пол≥тиц≥ Ї так≥ принципи:

Ч реальне перетворенн¤ украњнських парт≥й у парт≥њ, ¤к≥ за виз≠наченн¤м Ї пол≥тичною силою, котра представл¤Ї та реал≥зуЇ волю народу через участь у виборах ≥ парламентськ≥й д≥¤льност≥;

Ч нереЇстрац≥йний тип створенн¤ пол≥тичноњ парт≥њ;

Ч втрата правового статусу парт≥њ за умов порушенн¤  онсти≠туц≥њ чи закон≥в держави у своњй д≥¤льност≥ та за неучасть у виборах прот¤гом виборчого пер≥оду (5 рок≥в);

Ч державна ф≥нансова п≥дтримка пол≥тичних парт≥й, що зале≠жить в≥д њхньоњ участ≥ (к≥льк≥сть депутатських м≥сць) у парламентськ≥й д≥¤льност≥.

¬изнанн¤ головних принцип≥в парт≥йноњ пол≥тики маЇ гарантуватис¤  онституц≥Їю, а проблема правового статусу та особливостей функц≥онуванн¤ пол≥тичних парт≥й Ч законом "ѕро по≠л≥тичн≥ парт≥њ". ” де¤ких крањнах положенн¤ про статус пол≥тичних парт≥й не внесене до  онституц≥њ. ” —Ўј, наприклад, в≥дсутн≥сть ц≥Їњ норми по¤снюЇтьс¤ ≥сторичним несприйн¤тт¤м терм≥ну пол≥тична пар≠т≥¤ в сучасному контекст≥. –еал≥зац≥¤ цих принцип≥в дала б змогу ре≠ально перетворити украњнськ≥ парт≥њ на парламентськ≥ парт≥њ сучасно≠го вз≥рц¤, котр≥ виконували б функц≥њ важливих ≥нституц≥й пол≥тичноњ системи, та закласти основи д≥Ївоњ системи пол≥тичного плюрал≥зму ¤к основи демократичного громад¤нського сусп≥льства.

 


Ћ≥тература.

 

1.     јбетка украњнського пол≥тика. -  ., 1997

2.     Ѕ≥лоус ј. ѕол≥тико-правов≥ системи: св≥т ≥ ”крањна. -  ., 1997

3.     ѕуфлер ≈. ѕарт≥йна система незалежноњ ”крањни//Ќова пол≥тика. - 1997. - є1.

4.     “оменко ћ. ”крањнська перспектива. -  ., 1995

—качать реферат (12Kb)

 

Hosted by uCoz